ویژه

مرحوم پرورش بسیاری از افراد را از انحراف نجات داد

پرورش مرد انقلاب بود و در طول عمر خود تمام تلاشش را برای حل مشکلات مردم انجام می‌داد.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه مرحوم پرورش بسیاری از افراد را از انحراف نجات داد، گفت: پرورش مرد انقلاب بود و در طول عمر خود تمام تلاشش را برای حل مشکلات مردم انجام میداد.

حجتالاسلام و المسلمین محسن قرائتی در مراسم هفتمین روز درگذشت استاد علی اکبر پرورش که در محل گلستان شهدای اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: از سالها قبل با این مرد بزرگوار آشنا بودم و رابطه خانوادگی داشتیم، در این روزها تمام مقامات از شخصیت فرهنگی و تربیتی مرحوم پرورش نکات زیادی را مطرح کردند اما باید به شخصیت مردمی و قرآنی این مرد بزرگوار نیز توجه کرد.

وی با بیان اینکه پرورش بسیاری از افراد را از انحراف نجات داد، تصریح کرد: در جمهوری اسلامی معلمان بسیاری داشتیم اما پرورش به واسطه شخصیت فرهنگی با سایرین تفاوت داشت.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور افزود: در مقطع فعلی برخی افراد به دنبال شیطنت هستند و با ایجاد اختلاف فتنهانگیری میکنند، اما پرورش در زندگی خود بسیاری از کسانی که دچار انحراف شدند را نجات داد، چراکه وی حرف را خوب یاد میگرفت و خوب یاد میداد. حجتالاسلام قرائتی بیان کرد: مرحوم پرورش در طول زندگی خود افراد بداخلاق را ساخت و علاوه بر تربیت، احساس مسئولیت نیز میکرد. وی با اشاره به اینکه همه انسانها باید در زندگی خود احساس مسئولیت کنند، گفت: مرحوم پرورش بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به آرمانهای امام خمینی (ره) وفادار ماند، بعد از آن نیز تمام تلاش خود را برای پیشبرد انقلاب اسلامی و آرمانهای مقام معظم رهبری انجام داد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه پرورش تعصب نداشت، افزود: مرحوم پرورش از اوایل جوانی در خط انجمن حجتیه بود یا بعد از انقلاب در حزب جمهوری اسلامی سمت داشت، اینکه وزارت آموزش و پرورش را نیز بر عهده داشت در تمام مقاطع زمانی راحت بود و به پستهای مدیریتی دل نمیبست و به فکر حل مشکلات مردم بود.  حجتالاسلام قرائتی با اشاره به اینکه استاد پرورش انسانی راحت و فارغ از دلبستگیهای دنیا بود، خاطرنشان کرد: هر کسی خودبین باشد و پا به روی نفس خود نگذارد از دنیا آزاد نمیشود، اما پرورش در قید دنیا نبود، علاوه بر احساس مسئولیت بر کسب علم نیز قانع نبود.

وی با بیان اینکه مرحوم پرورش گرایش به مستضعفان داشت، گفت: این استاد بزرگوار ۵۰ هزار بیت شعر حفظ بود و در خط امام زمان (عج) حرکت کرد، در عمل اسلام را باور داشت و انسانی پخته بود.

https://shoma-weekly.ir/63zVq7