ویژه

مرحوم راستگو به توصیه های شهید بهشتی عمل کرد

مشوق و پایه‌گذار این سیاست و برنامه ریزی شهدا آیت الله بهشتی و دکترباهنر و یاران با ذوق آنها بودند. شهید بهشتی به آقای راستگو در جلسه اول توجیه ایشان فرمود که شما ذوقی در کار برنامه‌های هنری برای جوان و نوجوان دارید برای اینکه کارتان کامل باشد غیر از مطالعات لازم در ادبیات گذشته ایران از برنامه های جهانی نیز با توجه به فرهنگ مادی گرا و سود طلب غرب و توجه به فرهنگ آشوب طلب چپ نیز استفاده کرده ، بومی سازی کنید.
دکتر بادامچیان در پی درگذشت حجتالاسلام والمسلمین راستگو پیام تسلیتی صادر کرد. متن پیام به این شرح است:

درگذشت حجتالاسلام والمسلمین راستگو خیلی تاسف آور بود. او چهرهای ممتاز در ادبیات نوجوان و جوان با استعدادی فوق العاده و خدمات گوناگون در لباس روحانیت بود. با تقوا و تدین ، سلامت ، سیاسی و مالی و خدمت بدون توقع و شادی آفرین برای نسل جوان. در گام اول انقلاب اسلامی حدود ۴۰ سال خدمت صادقانه داشت. او جزو چند چهره ممتاز برای آموزش و پرورش و تفریحات نسل جوان در انقلاب اسلامی است. مرحوم استاد نیرزاده ، مرحوم استاد محمدی دوست ، مرحوم حجت الاسلام و المسلمین راستگو و مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حسینی اخلاق در خانواده که به همراه دو سه نفر از خواهران رسالت آموزش و برنامه های شاد برای کودکان و نوجوانان را با رعایت ضوابط ارزشی و دینی ساماندهی کردند.

مشوق و پایهگذار این سیاست و برنامه ریزی شهدا آیت الله بهشتی و دکترباهنر و یاران با ذوق آنها بودند. شهید بهشتی به آقای راستگو در جلسه اول توجیه ایشان فرمود که شما ذوقی در کار برنامههای هنری برای جوان و نوجوان دارید برای اینکه کارتان کامل باشد غیر از مطالعات لازم در ادبیات گذشته ایران از برنامه های جهانی نیز با توجه به فرهنگ مادی گرا و سود طلب غرب و توجه به فرهنگ آشوب طلب چپ نیز استفاده کرده ، بومی سازی کنید.

در آن جلسه مرحوم راستگو که طلبه ای نوجوان بود خیلی تعجب کرد و هنگامی که شهید بهشتی به او فرمود برای اینکه حالات کودک و نوجوان را در ابزار تفریحی خودتان درک و احساس کنید بدون لباس روحانی با لباس عادی به پارک بروید در چرخ و فلک و سایر وسایل تفریحی سوار شوید تا بتوانید هر برنامه را تدوین و اجرا می کنید کاملاً با احساس و روح کودک و نوجوان هماهنگی داشته باشد.

مرحوم راستگو این کار را کرد. می رفت با نوجوانان و کودکان با لباسی که آنها پذیرا باشند در بازی آنها شریک می شد و با آنها در ابزار و وسایل تفریحی سوار می شد، بازیهای آنها را شاهد بود.

سال ۱۳۵۳ در آموزش عربی با سبک داستانی و نمایشی که در مجتمع فرهنگی صادقیه با مرحوم تیمور افغانی شروع کردیم با ایشان مذاکره کردم که در فکر آموزش عربی ساده برای کودکان و نوجوانان در سطح مورد نیاز این سنین باشد که با دستگیری من توسط ساواک متوقف ماند و پس از آن هم دیگر میسر نگردید.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی او توانست بهتر و بیشتر برنامه های خود را اجرا نماید و حیف بود که در ۶۷ سالگی از دنیا برود. امید که نسل جوان طلبه ما و دانشجو و هنرمندان ما ادامه دهنده راه آن بزرگان عرصه آموزش و پرورش و هنر نوجوان و جوان باشند. برای او همنشینی با شهدا بهشتی، باهنر، رجایی و محمدی دوست و سایر خوبان در بهشت و رضوان الهی را مسئلت دارم و به خانواده و یاران او در موتلفه اسلامی و حوزه های علمیه تسلیت می گویم.

دکتر بادامچیان -دبیرکل حزب موتلفه اسلامی

https://shoma-weekly.ir/ynBKFH