مجلس

مذاکرات قزاقستان هسته ای نیست، فقط سیاسی است

حمیدرضا محسنی‌ثانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در رابطه با اظهارات اخیر وزیر امور خارجه روسیه مبنی بر درخواست توقف غنی سازی ایران در مذاکرات هسته‌ای با گروه 1+5 در قزاقستان گفت: در مسئله هسته‌ای طبیعتاً ما کار خود را می‌کنیم و به این نوع اظهارات هم توجهی نداریم و همان‌طور که می‌دانید در زمینه‌های مختلف این فناوری پیشرفتهای چشمگیری داشته‌ایم.
حمیدرضا محسنیثانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در رابطه با اظهارات اخیر وزیر امور خارجه روسیه مبنی بر درخواست توقف غنی سازی ایران در مذاکرات هستهای با گروه 1+5 در قزاقستان گفت: در مسئله هستهای طبیعتاً ما کار خود را میکنیم و به این نوع اظهارات هم توجهی نداریم و همانطور که میدانید در زمینههای مختلف این فناوری پیشرفتهای چشمگیری داشتهایم.

 

وی افزود: متأسفانه قبلاً به مدت دو سال ما توقف فعالیت داشتهایم اما با شروع فعالیتها در ابعاد مختلف روند صعودی خوبی را داشتهایم که آن مدت را جبران کرد. به نظر میرسد این بحثها هم مصرف سیاسی دارد. با توجه به انتخابات آینده ریاستجمهوری خواسته اینها حاشیه سازی وایجاد شانتاژ خبری برای جریان انتخابات خواهد بود. امید است مردم همان حضور پر رنگی را که در یومالله 22 بهمن داشتند در انتخابات داشته باشند که حضور با شکوه مردم تمامی توطئههای دشمنان را منتفی میکند.

وی درخصوص آزمایشات هستهای کرهشمالی هم اظهار داشت: متأسفانه کرهشمالی در دو سال قبل منفعل از سیاست زدگی آمریکا همه شرایط تعیین شده از سوی آمریکا را یک طرفه پذیرفت و حتی برخی از تاسیسات هستهای خود را خراب و منفجر کرد، که در رسانهها شاهد آن بودیم.

وی افزود: اما آمریکا به آنچه که به کرهشمالی وعده داده بود عمل نکرد، بنابراین کرهشمالی با توجه به اینکه آمریکا هیچ یک از شرایطی را که آن زمان داده بود درقبال دست بر داشتن کرهشمالی از پیگیری مسائل هستهای عمل نکرد، ناچاراً دوباره کار خود را با قدرت شروع کرد. این در حقیقت پاسخی است به عدم تمکین آمریکا از شرایطی اعلام کرده بود و بیاعتنایی به این مسئله است.

 

https://shoma-weekly.ir/7kvzIf