مجلس

مدیریت فضای رسانه‌ای مذاکرات را

برای آنکه ما جلوی تردیدها را بگیریم باید دو اقدام انجام دهیم. اول آنکه روندی را در جهت منافع ملی کشورمان و کار رسانه‌ای از مذاکرات داشته باشیم، تا اعتماد مردم به این روند به شکلی باشد که دیگر به منابع و رسانه‌های بیگانه مراجعه نکنند. دوم اینکه بازی رسانه غرب را برای مردم به‌خوبی تبیین کنیم و توضیح دهیم؛ زیرا آن‌ها در شکل‌دهی به افکار عمومی از این موضوع بهره‌برداری می‌کنند.
باید از دست غرب خارج کرد سید حسین نقوی حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در رابطه با انعکاس اخبار و نقش رسانههای بیگانه در روند مذاکرات هستهای اظهار کرد: ما در فواصل بین هر دوره از مذاکرات شاهد انتشار اخبار و مسائلی از طریق مقامات غربی و رسانههای وابسته به آنها هستیم که یا در مذاکرات مطرح نشده یا توافقی روی آن موضوعات صورت نگرفته است.

وی افزود: این عامل باعث تردید در افکار عمومی جامعه ما میشود؛ چون مسئولین مذاکرهکننده ما راجع به این موضوعات و روند مذاکرات صحبتی نمیکنند؛ اما رسانههای غربی و شخصیتهای وابسته به کشورهای غربی، اظهار نظر میکنند که این باعث شده است که در مردم تردید بهوجود آید.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در خصوص لزوم جلوگیری از ترفند رسانهای غرب برای ایجاد تردید در اذهان عمومی جامعه بیان کرد: برای آنکه ما جلوی تردیدها را بگیریم باید دو اقدام انجام دهیم. اول آنکه روندی را در جهت منافع ملی کشورمان و کار رسانهای از مذاکرات داشته باشیم، تا اعتماد مردم به این روند به شکلی باشد که دیگر به منابع و رسانههای بیگانه مراجعه نکنند. دوم اینکه بازی رسانه غرب را برای مردم بهخوبی تبیین کنیم و توضیح دهیم؛ زیرا آنها در شکلدهی به افکار عمومی از این موضوع بهرهبرداری میکنند.

نقوی حسینی در ادامه خاطر نشان کرد: برای مثال این رسانههای غربی بودند که اعلام کردند، ایران موافقت کرده است تا اورانیوم غنیشده از کشور خارج شود؛ درحالی که مسئولین مذاکرهکننده ما اعلام میکنند که هیچ توافقی برهیچ موضوعی تاکنون صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: این نشان میدهد که آنها، بازی رسانهای کرده و افکار عمومی را درجهت منافع خودشان هدایت میکنند. بنابراین لازم است در حوزه رسانه کار قوی انجام دهیم وانسجام بهوجود آوریم. ما بازی رسانهای را با آنها انجام و ادامه دهیم والا آنها یک طرفه افکار عمومی را تحت تأثیر قرار میدهند.
https://shoma-weekly.ir/EBlEs9