مجلس

مدیریت حج باید به صورت شورایی باشد

دولت باید فاجعه منا را پیگیری کند و تدابیری صورت گیرد که مدیریت حج به صورت شورایی و زیر نظر سازمان کنفرانس اسلامی انجام پذیرد نه توسط کشوری که حکومتش هیچ جایگاهی ندارد و وابسته و مزدور است.
لاله افتخاری، نماینده مجلس و عضو کمیسیون فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار موج درباره حادثه اخیر منا گفت: من به عنوان کسی که شاهد فاجعه سال 66 بوده ام باید بگویم که عربستان صلاحیت مدیریت حج را ندارد. حتی عربستان نمی تواند رعایت مسایل بهداشتی را داشته باشد؛ چرا که امکانات لازم را ندارند.

افتخاری با اشاره به فاجعه منا گفت: زمین منا خیلی وسیع است و عربستان به راحتی می توانست راه های بیشتری ایجاد کند. حتی مسیر را چند طبقه کند. اگر هم در این زمینه کارایی نداشتند می توانستند مشاوره بگیرند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: وقتی یک جرثقیل با یک باد می افتد این نشان می دهد که عربستان در بدیهی ترین موارد هم صلاحیت مدیریت را ندارد. در حالی که ما می بینیم راهپیمایی عظیم اربعین 20 میلیون نفری را ایران بدون هزینه مدیریت می کند. آن هم در شرایطی که گروه تکفیری داعش تهدیدی اساسی است.

افتخاری گفت: جهان اسلام در مقابل این بی کفایتی آل سعود نباید اجازه دهد که مدیریت حج در دست عربستان باقی بماند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: دولت باید فاجعه منا را پیگیری کند و تدابیری صورت گیرد که مدیریت حج به صورت شورایی و زیر نظر سازمان کنفرانس اسلامی انجام پذیرد نه توسط کشوری که حکومتش هیچ جایگاهی ندارد و وابسته و مزدور است.

افتخاری خاطرنشان کرد: رژیم آل سعود مانند رژیم صهونیستی است و لیاقت مدیریت حرمین شریفین را ندارد.

https://shoma-weekly.ir/GkA0n3