مجلس

محور تامین بودجه فرارهای مالیاتی باشد نه فشار به مردم

برای تأمین بودجه سال 98 به هیچ عنوان نباید فشار مالیاتی به مردم وارد شود. اما پیش بینی ما این است که بخشی از بودجه سال آینده از محل گریزهای مالیاتی یا فرار مالیاتی یا مالیات بر عواید سرمایه مانند طلا، ارز و سکه و مسکن که در کشور درآمدی زیادی دارند و بابت آن مالیاتی پرداخت نمی شود تأمین گردد.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: پیش بینی ما این است که بخشی از بودجه سال آینده از محل گریزهای مالیاتی یا فرار مالیاتی یا مالیات بر عواید سرمایه مانند طلا، ارز و سکه و مسکن تأمین گردد.

برنامه " مناظره اقتصادی" پیرامون موضوع بودجه سال 98 در ارتباط تلفنی با عبدالرضا مصری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از شبکه رادیویی گفت و گو روانه آنتن شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ابتدای مطلب گفت: نمی توان بودجه را در برخی ردیف ها انقباضی نوشت، چرا که باید افزایش بودجه هم داشته باشیم.

وی در ادامه این مطلب افزود: عمده ترین رقم بودجه ما و به ویژه حقوق و دستمزد و مزایا با تورمی که امسال داشتیم باید در سال 98 افزایش پیدا کند تا علاوه بر جبران کسری های تحمیل شده به جامعه حقوق بگیر در سال جاری، تورم سال آینده را نیز جبران نماید.

مصری در ادامه این برنامه با اشاره به سناریوی فروش نفت در تأمین بودجه عمومی یادآورشد: به هیچ وجه نباید منابع نفتی به سمت بودجه جاری حرکت کند و تمام تلاش ما باید این باشد که به حداقل ممکن برسد. زیرا بنا به مصلحت در کشور باید وابستگی مان به نفت را کاهش دهیم و به هیچ عنوان اجازه ندهیم این وابستگی بیشتر شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی همچنین مطرح کرد: برای تأمین بودجه سال 98 به هیچ عنوان نباید فشار مالیاتی به مردم وارد شود. اما پیش بینی ما این است که بخشی از بودجه سال آینده از محل گریزهای مالیاتی یا فرار مالیاتی یا مالیات بر عواید سرمایه مانند طلا، ارز و سکه و مسکن که در کشور درآمدی زیادی دارند و بابت آن مالیاتی پرداخت نمی شود تأمین گردد.

این مقام مسئول در ادامه برنامه مناظره رادیو گفت و گو بیان داشت: قانون یک عدد مشخصی را برای فروش نفت که قرار است در بودجه دولت قرار بگیرد مشخص می کند. اگر در بازار دلار تغییر یافت ما ریال را تأمین می کنیم و دولت حق برداشت بیشتر از آن را ندارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پایان مطلب با اشاره به تاثیر تعیین نرخ ارز در تامین بودجه سال 98 عنوان کرد: ما معتقدیم باید سفره مردم و کالاهای اساسی آنها را با حداقل نرخ ارزی که داشتیم حفظ کنیم. ما گروهی از نمایندگان در مجلس اعتقادی نداریم که قیمت ارز از 4200 تومان بالاتر برود.
https://shoma-weekly.ir/snCuZh