مجلس

محدودیت خبرنگاران در دولت یازدهم بیشتر است

گاهی اوقات برخوردهای صلبی صورت میگیرد و گاهی هم مشکلی نیست.البته اینکه آزادی برای هر چیزی خصوصا رسانه باید چهار چوب داشته باشد از این رو شاید بتوان گفت که قبلا اوضاع خبرنگاران مقداری بهتر بود ولی احساس می شود محدودیت در حال حاضر بیشتر شده است.
لاله افتخاری، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی تهران نیوز با اشاره به اینکه خبر رسانی شغل انبیاست و این امر مقدسی است، گفت: بخاطر همین امر مقدس خیلی افراد به کار خبرنگاری می پردازند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه برخی مکان ها کانون خطر محسوب می شود ولی خبرنگاران حضور دارندو این اقدامشان جای تقدیر دارد، اظهار کرد: اکثریت خبرنگاران صبر خوبی در برابر نمایندگان دارند .

افتخاری ضمن تاکید براینکه جامعه امروز نیاز به همبستگی دارد و این امر در جامعه خبری نیز احساس می شود، افزود:همه ما وظیفه داریم با همپوشانی یکدیگر را تقویت کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز شاهد جنگ رسانه ها هستیم و این امر ابزار خودش را می خواهد ودر قبال حرکات دشمن باید برنامه داشته باشیم، ادامه داد: اگر امروز ۶ کشوری که خود را کدخدا می دانند پای میز مذاکره می آیند بخاطر این است که اقداماتشان را با تبلیغات پیش می برند؛ ابزار این تبلیغات رسانه است و با این ابزار به مردم جهان تلقین می کنند که کشور ایران تهدید جهانی است این رو با توجه به این شرایط خبرنگاران ، افسران جنگ نرم هستند که خدمت رسانی می کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تفاوتی بین خبرنگاران خانم و آقا وجود ندارد و حضور هردو قشر جای تقدیر دارد.

*محدویت خبرنگاران در دولت فعلی بیشتر شده است

افتخاری در پاسخ به سوالی مبنی بر مقایسه آزدی عمل خبرنگاران در دولت قبل و دولت فعلی، گفت: گاهی اوقات برخوردهای صلبی صورت میگیرد و گاهی هم مشکلی نیست.البته اینکه آزادی برای هر چیزی خصوصا رسانه باید چهار چوب داشته باشد از این رو شاید بتوان گفت که قبلا اوضاع خبرنگاران مقداری بهتر بود ولی احساس می شود محدودیت در حال حاضر بیشتر شده است.

وی با اشاره به حضور کم خانم های نماینده در مقایسه با آقایان در مجلس شورای اسلامی، افزود: یکی از راه های افزایش تعداد خانم ها در مجلس شورای اسلامی تلاش رسانه ها در این رابطه است.

افتخاری با اشاره به اینکه خانم ها باید همدیگر را باور می کنند، ادامه داد: همه می دانند که بیش از ۵۰ درصد رای دهندگان خانم هستند ولی بیشتر نمایندگان آقا هستند. البته شاید دلیل دیگر این مهم این باشد که برخی نمایندگان برای خانم ها کمتر کار می کنند.

وی افزود: کمیته بانوان برای انتخابات تشکیل شده است و در این راستا به خدمت بزرگان برای دریافت راهنمایی می رویم که همگرایی بیشتری صورت بگیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رسانه ها باید از نمایندگان مجلس موضوعات مختلف که نیاز جامعه است را طلب کنند و جویا شوند که نمایندگان در حوزه انتخابیه چه کاری انجام می دهند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه در ماه مبارک رمضان به سراغ زندانیان زن رفته و مشکلاتشان را جویا شده است، تصریح کرد: رسانه ها باید پای کار بیایند و موارد مختلف در زمینه های گوناگون را انتقال دهند.

* برخی به دنبال ترویج تفکر غربی در حوزه زنان هستند

وی گفت: برخی به دنبال ترویج تفکر غربی هستند که بی بند و باری رادر پی دارد.به همین دلیل است که شبکه های ماهواره ای به موضوعات مربوط به زنان و … حمله می کنند .

افتخاری با اشاره به اینکه روستاییان جدای از شهری ها نیستند، گفت: فرقی بین هیچ کس نیست.همچنان که در همه روستا ها خانواده شهدا خصوصا خانواده های چند شهید وجود دارد، لذا همه با هم انقلاب کردند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شهیدان زیادی داشته ایم که روستایی بوده اند، بنابراین هیچ کس نمی تواند سهم خود را از انقلاب و دفاع مقدس جدا کند؛ هم اکنون نیز همه پای انقلاب ایستاده اند و ایام ۲۲بهمن هر سال نشان دهنده این موضوع است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعامل زنان با مجلس شورای اسلامی از چند طریق است، ادامه داد: یکی از این راهها فراکسیون زنان است که از طریق نشست هایی که با معاونت زنان ریاست جمهوری برگزار می کند اقدامات مربوط به حوزه زنان را پیگیری می کند.

وی قالب دیگر را کمیسیون های مجلس دانست که به صورت رسمی پیگیر موضوعات حوزه زنان هستند.

افتخاری خاطرنشان کرد: شورای فرهنگی – اجتماعی زنان بستر ارتباطی دیگری است که نمایندگان و مسئولان مختلفی در آن حضوردارند که بالاترین مرجعی است که برای مسائل کلان زنان تصمیم گیری می کند و در آنجا نیز موضوعات مختلف پیگیری می شود.

https://shoma-weekly.ir/IHt8qX