مجلس

مجلس پروتکل الحاقی را نمی‌پذیرد

مجلس شورای اسلامی به هیچ عنوان تعهد جدیدی را نمی‌پذیرد، چراکه اعتمادی به طرف غربی نداریم و تا این‌جایی که پذیرفتیم نیز به جز تحریم چیز دیگری عاید کشور نشده است.
عبدالرضا مصری گفت: اظهارات هاشمیرفسنجانی در مورد پذیرش پروتکل الحاقی وجاهت قانونی ندارد و مجلس هیچگونه تعهد جدیدی را نمیپذیرد.

رئیس فراکسیون حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با فارس اظهار داشت: مرجع پذیرش پروتکل الحاقی مجلس شورای اسلامی بوده و اظهارات هاشمیرفسنجانی در خصوص پذیرش پروتکل الحاقی فاقد وجاهت قانونی است.

وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی به هیچ عنوان تعهد جدیدی را نمیپذیرد، چراکه اعتمادی به طرف غربی نداریم و تا اینجایی که پذیرفتیم نیز به جز تحریم چیز دیگری عاید کشور نشده است.

نماینده مردم کرمانشاه با بیان اینکه فضای داخلی مجلس پذیرش تعهدات فعلی را هم ندارد، خاطر نشان کرد: باید برای مذاکرات ۱+۵ طرف ایرانی را تقویت کنیم، اما بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب هیچ اعتمادی به طرف غربی نداریم. عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: هر روز که میگذرد بیشتر مشخص میشود که طرف غربی مذاکرات قابل اعتماد نیستند و لگدهایی که طی مذاکرات میزنند نیز نشاندهنده عنادی است که با ایرانیان دارند و به موضوع هستهای هیچ ارتباطی ندارد.

مصری در خصوص عملکرد تیم مذاکرهکننده هستهای نیز گفت: تیم مذاکرهکننده ایرانی با صبر و تحمل بالا، حضوری فعال در این عرصه داشتهاند که توانستهاند شرایط تحمیلی طرف خارجی را تحمل کنند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر افراد دیگری بودند اینچنین تحمل نمیکردند که با وجود نشستن پای میز مذاکره با غربیها، از طرف دیگر با اعمال تحریمهای جدید مواجه شوند. وی توفیق مذاکرات هستهای را برای ایران در این دانست که به جهان ثابت میشود ایران اسلامی اهل گفتگو، منطق و مذاکرات است، اما مسئله هستهای فقط بهانهای برای غربیهاست. مصری با تأکید بر اینکه غربیها، ایران اسلامی را نمیخواهند و با اسلام مشکل دارند، بیان داشت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری همه از فرزندان انقلاب اسلامی در مذاکرات هستهای حمایت میکنیم، اما هیچ اعتمادی به طرف خارجی نداریم.

https://shoma-weekly.ir/MkH0pl