مجلس

مجلس نهم؛ یک مجلس پویاست

سید حسین نقوی حسینی نماینده مجلس شورای اسلامی در رابطه با عملکرد مجلس نهم در پایان اجلاس اول خود ، اظهار داشت: مجلس نهم باتوجه به ترکیب نمایندگان و به لحاظ تجربه و تخصص و تحصیلات ، ترکیب بسیار خوبی است. نمایندگان اکتیو و فعال و پرتلاشی با گرایشات مختلف داریم.
سید حسین نقوی حسینی نماینده مجلس شورای اسلامی در رابطه با عملکرد مجلس نهم در پایان اجلاس اول  خود ، اظهار داشت: مجلس نهم باتوجه به ترکیب نمایندگان و به لحاظ تجربه و تخصص و تحصیلات ، ترکیب بسیار خوبی است. نمایندگان اکتیو و فعال و پرتلاشی با گرایشات مختلف داریم.

 

وی تصریح کرد: اغلب نمایندگان تجربه های مدیریتی خوبی دارند و در سمت وزیر و استاندار و دیگرمسئولیتها نقش داشتند. بنابراین یک بدنه بسیار خوبی در مجلس تشکیل شده است و پتانسیل بالایی در مجلس حضور دارند.

نماینده مردم ورامین نقش مجلس نهم را در دوبعد قانونگذاری و نظارت مثبت ارزیابی کرد و خاطر نشان کرد:  ورود به صحنه های قانونگذاری و نظارت ، ورود خوبی بوده است یعنی طرحهای خوبی مطرح شده است همچنین تحقیق و تفحصها و سؤالات و استیضاح های خوبی مطرح شده است که نشاندهنده است که مجلس؛ یک مجلس پویایی است. من فکر می کنم مجلس نهم در پایان اجلاس اول خودش مجلس نسبتاً موفقی بوده است. 

حسینی در خصوص میزان تحقق منویات مقام معظم رهبری در مجلس نهم گفت : تلاش شده است که این امر محقق شود.

 تلاشها در عرصه های سیاست خارجی و حمایت از دولت در مقابله با زیاده خواهی های سلطهطلبان و قدرتهای بزرگ، مجلس نقش آفرینی خوبی داشته است و بسیار محکم ایستاده است. در شرایط خاص،  بیانیه های قوی صادر کرده است و با مواضع به موقع خود در شرایط حساس نقش آفرینی کرده و دیپلماسی پارلمانی را فعال کرده است.  در سایر بخشها نیزمجلس  به واقع تلاش کرده است تا در چهار چوب منویات مقام معظم رهبری حرکت کند.

وی خاطر نشان کرد: در رابطه با استیضاح  و سؤال از رئیسجمهور ، به مجرد اینکه مقام معظم رهبری فرمودند جای سؤال نیست؛ بلافاصله تمامی امضاکنندگان همان موقع امضای خود پس گرفتند و حتی نگذاشتند فردای آن روز بیایند و در همان روز این امضاها پس گرفته شد . این نشان می دهد که مجلس در چهارچوب منویات حرکت می کند.

https://shoma-weekly.ir/IPnMNj