مجلس

مجلس قوانین دست و پا گیر تولید را اصلاح می‌کند

در تعاملی که بین مجلس و دولت وجود دارد، مجلس می‌تواند در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، قوانین دست و پا گیر را شناسایی نموده و آنها را حذف کند. برای تسهیل کارها نیز اگر نیازبه قوانین جدید است، آن را تصویب کند. از طرفی دولت نیزبا برنامه ریزی دقیق و با بودجه بندی صحیح، بودجه را در جهت اهداف تعیین شده، مصرف کند تا بتوانیم درکوتاه مدت شاهد ثمره شیرین اقتصاد مقاومتی در کشور باشیم.
الله ورد دهــقانی عضوکمیسیون صنایع و معادن با اشاره به ضرورت توجه به فعالیتهای اقتصادی براساس گفتمان اقتصاد مقاومتی گفت: هم اکنون ما با غرب در یک جنگ اقتصادی مقابل یکدیگر قرارگرفتهایم وآنها ما را از لحاظ اقتصادی تحریم کردهاند، اگر فرض کنیم تحریمها هم برداشته شود، اقتصاد ما باید بتواند با اقتصاد غرب رقابت کند. تولید کننده ما باید بتواند با تولید کننده غربی رقابت کند و این میسر نخواهد شد مگر اینکه ما بر اساس فرمایشات رهبری بر اقتصاد دانش بنیان و توانمندیهایی درونی کشور تکیه کنیم، چرا که غرب هرگز دانش فنی خود را در اختیار ما قرار نمی دهند.

دهقانی خاطر نشان کرد: در اقتصاد هر چه از صادرات خام جلوگیری کنیم، موجب می شود که ما ارزش افزوده تولید و اشتغال را حل و فصل کنیم و هم رکود اقتصادی را علاج کنیم. فرآوردههایی ابتدایی نفت مثل گازوئیل و بنزین و برخی فرآوردههای پتروشیمی و همین طور معادن ما بر اثر بی تدبیریها و عدم استفاده از تمام پتانسیلهای اقتصادی و حتی درگیریهای بیهوده سیاسی در کشور به عنوان یک سم مهلکی در اقتصاد و تولید کشور اثر گذاشته است.

عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی در ادامه افزود: در تعاملی که بین مجلس و دولت وجود دارد، مجلس میتواند در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، قوانین دست و پا گیر را شناسایی نموده و آنها را حذف کند. برای تسهیل کارها نیز اگر نیازبه قوانین جدید است، آن را تصویب کند. از طرفی دولت نیزبا برنامه ریزی دقیق و با بودجه بندی صحیح، بودجه را در جهت اهداف تعیین شده، مصرف کند تا بتوانیم درکوتاه مدت شاهد ثمره شیرین اقتصاد مقاومتی در کشور باشیم.

https://shoma-weekly.ir/JHuXYB