مجلس

مجلس علم، تخصص و تعهد وزیر پیشنهادی را می سنجد

مجلس وزیر پیشنهادی را از لحاظ علمی، تخصص و تعهد می سنجد تا بتواند اعتماد کند
عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه دولت باید فردی را برای وزارت علوم معرفی کند که بتواند رای نمایندگان را بگیرد، گفت: مجلس وزیر پیشنهادی را از لحاظ علمی، تخصص و تعهد می سنجد تا بتواند اعتماد کند.

لاله افتخارینماینده مردم تهران درمجلس پیرامون معرفی وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت علوم گفت: مجلس در رابطه با وزیر علوم قرار است دیدگاه و نظر خود را بگوید و هر تصمیمی در این رابطه بگیرد به خاطر حفظ منافع نظام است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: انتظار می‌رود که آنچه در مورد پس گرفتن رای اعتماد مجلس در مورد وزیر علوم گذشته لحاظ شد در رابطه با وزیر آینده هم لحاظ شود.

افتخاری ضمن اشاره به مطرح شدن ماجرای بورسیه‌های غیرقانونی، تصریح کرد: بحث بورسیه‌ها چیزی نبود که مجلس بخواهد روی آن برای استیضاح وزیرعلوم سابق برنامه‌ریزی کند. بحث بورسیه‌ها حتی 1 درصد هم باعث پس گرفتن رای اعتماد نمایندگان مجلس از فرجی‌دانا نشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: فرجی‌دانا به خاطر مسائل مختلفی که در زمان مدیریتش در وزارت علوم وجود داشت استیضاح شد و اینکه مسائل مختلفی وجود داشت که نمایندگان مجلس با در نظر گرفتن آنها به نیلی رای اعتماد ندادند.

وی در پایان گفت: وزیر پیشنهادی دولت باید بتواند از لحاظ علمی، تخصص و تعهد اعتماد نمایندگان مجلس را جلب کند.

https://shoma-weekly.ir/iKWXLm