مجلس

مجلس در راستای ساماندهی بانک‌ها پیشقدم شود

اگر از جهت ساختاری نتوانیم زیرساخت‌ بانک‌ها را ساماندهی کنیم، به هیچ وجه نخواهیم توانست به رشد 5 درصدی برسیم و این مسئله در حد شعار باقی خواهد ماند
اسدالله عباسی، نماینده منتخب مردم املش و رودسر با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در رابطه با ضرورت توجه به اولویتهای کشور به خبرنگار «شما» گفت: پیام مقام معظم رهبری در شروع مجلس دهم، فصلالخطابی برای نمایندگان است که در آن نقشه راه چهارسال کاری نمایندگان مشخص و تبیین شده بود. معتقدم جایگاه و مصداق ولایت فقیه در همین موضوع متبلور شد، ایشان همچون چراغ هدایتی میمانند که با پیامشان نقشه راه را برای نمایندگان ترسیم کردهاند، لذا درست پیمودن مسیر به میزان بصیرت نمایندگان بستگی دارد تا بتوانند به رسالت خود عمل کنند.

وی افزود: نمایندگان باید از نزدیک مسائل و مباحث و واقعیتها را بشناسند و با بررسی صحیح و استفاده از فرصتها و حتی تبدیل تهدیدها به فرصتها، با تقنین قوانین و نظارت درست بر اجرای قوانین بتوانند به وظیفه خویش عمل کنند. امسال با آنکه سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است؛ اما مقام معظم رهبری به مسئله فرهنگ توجه ویژهای داشتند. به هرجهت ما نمیتوانیم در مقوله فرهنگ نسبت به ارزشهای اسلامی و انقلابیمان که اساس و مبنای این انقلاب بوده بیتفاوت باشیم و آنها را نادیده بگیریم. همچنین در مقوله اقتصادی و رفع موانع ما نیازمند فرهنگسازی هستیم.

عباسی، وزیر اسبق تعاون در دولت دهم خاطر نشان کرد: در بسیاری از مسائل کشور، مجلس با اولویتیابی باید در راستای رشد و پیشرفت حرکت کند؛ لذا نیاز نیست، مجلس برای رسیدگی به مشکلات جامعه در ابعاد اقتصادی، اجتماعی و... منتظر دولت و اقدامات آن باشد، بلکه مجلس باید مباحث و مشکلات را بررسی کند و با کار کارشناسی نظر نهایی را ارائه دهد. بهطور نمونه باید گفت، مجلس در راستای ساماندهی به بانکها و رسیدگی به آنها باید پیشقدم شود و با شناسایی مشکلات آن را برطرف کند. مسلم است اگر ما به دنبال گشایش اقتصادی و رونق اقتصادی و بالابردن رشد اقتصادی 5 درصد هستیم نباید تنها به شعار اکتفا کنیم.

وی افزود: اگر از جهت ساختاری نتوانیم زیرساخت بانکها را ساماندهی کنیم، به هیچ وجه نخواهیم توانست به رشد 5 درصدی برسیم و این مسئله در حد شعار باقی خواهد ماند. از جهتی دیگر ما باید مبانی فرهنگی را که زیربنای توسعه اقتصادی است، مورد توجه قرار بدهیم. بنابراین لازم است به دور از جناحبندی سیاسی با اتفاق نظر در جهت منافع ملی و منافع نظام تلاش کنیم. نباید اجازه دهیم که اهداف و منافع نظام زیر چرخ اهداف سیاسی و گروهی له شود، بلکه باید اهداف سیاسی و گروهی ابزاری برای رسیدن به مسائل اعتقادی و فرهنگی و اهداف بلند کشور باشند.

عباسی با اشاره به ضرورت برنامهمحوری در اجرای تمام امور کشور بیان داشت: ما باید با برنامهمحوری مطابق افق چشمانداز 20 ساله و سیاستهای کلان کشور که اهداف بالادستی را ترسیم کرده، حرکت کنیم. مهمترین کار مجلس در این دوره تصویب و بررسی برنامه ششم توسعه کشور است، لذا با سرلوحه قراردادن فرمایش رهبری، مرکز پژوهشها باید مصادیق را بیابد و با برنامهریزی در جهت رشد و توسعه در زمینههای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی آن را مشخص نماید تا با غنیمتشمردن وقت و زمان بتوانیم بیشترین بهره را در این چهارسال داشته باشیم.

https://shoma-weekly.ir/vKJVJ2