مجلس

مجلس با واردات بی رویه و بی کیفیت برخورد کند

اگر مجلس و دولت و قوه قضائیه به دنبال کنترل واردات هستند و می‌خواهند جلوی قاچاق در کشور را بگیرند تا سرمایه گذار داخلی مجبور نشود سرمایه خود را به بدنه کارخانه پیچ و مهره نکند نیازمند این هستیم که هر سه قوه به جد در امر واردات و قاچاق کالا و ارز ورود پیدا کنند.
عضو کمیسیون اصل ۹۰ گفت: اگر مجلس و دولت و قوه قضائیه به دنبال کنترل واردات هستند و میخواهند جلوی قاچاق در کشور را بگیرند تا سرمایه گذار داخلی مجبور نشود سرمایه خود را به بدنه کارخانه پیچ و مهره نکند نیازمند این هستیم که هر سه قوه به جدی در امر واردات و قاچاق کالا و ارز ورود پیدا کنند.

محمد رضا منصوری، عضو کمیسیون اصل ۹۰ و نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار هفته نامه شما در واکنش به واردات هشتصد هزار تن شکر به کشور در آستانه برداشت محصول چغندر و نی شکر، گفت: واردات بیرویه بیشترین ضربه به تولیدات کشاورزی و صنعتی زده است و مسئولین دولت باید هرچه سریعتر جلوی این گونه واردات آن هم در زمان برداشت نحصول نیشکر و چغندر قند را بگیرند.

وی در ادامه افزود: واردات بیرویه قند و شکر به کشور در سال گذشته باعث شد تا مردم تاوان گران شدن قند و شکر را بدهند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت با تأکید بر این مطلب که در واردات همواره شاهد هستیم محصولات بیکیفیت وارد کشور میشود، گفت: متاسفانه بیشترین وارداتی که در مورد شکر و قند به کشور انجام شده از کیفیت مناسبی برخوردار نبودهاند.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تأکید کرد: واردات شکر و قند در آستانه برداشت محصول نیشکر و چغندر قند باعث میشود تا کشاورز نتواند محصول خود را همچون سالهای گذشته بخوبی در بازار عرضه کند.

وی در ادامه علت افزایش دلار را بیتأثیر در واردات بیرویه کالا به کشور ندانست و بیان کرد: امیدواریم که واردات کالاها اعم از قند و شکر و خودروهای لوکس در کشور مدیریت شود چراکه محصولات خارجی همواره در بازارهای جهانی وجود دارد و ما میتوانیم هر لحظه که کشور نتوانست با محصولات داخلی خلاءهای موجود را پر کنند از محصولات خارجی کمک بگیرند.

منصوری اظهار داشت: ضرورت دارد تا دولت و مسئولان مربوطه بصورت ریشهای با معضل واردات برخورد کند.

به گفته عضو کمیسیون اصل ۹۰ دولت میتواند با قرار دادن تعرفههای سنگین برای واردات کالاهای استراتژیک که توان تولید آن در داخل وجود دارد کمک شایانی به کشاورزان جهت تولید و رقابت با دیگر کشورها کند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت یادآور شد: وظیفه نظارتی نمایندگان حکم میکند که در مورد واردات بیرویه کالا ورود کنند اما متاسفانه امروزه شاهد هستیم که وظیفه نمایندگان مجلس کمتر از گذشته شده است شاید در برخی زمینهها دولت فرصت کافی برای پاسخگویی به نمایندگان را نداشته باشند از این رو میطلبد تا نمایندگان در یک یا دو مورد جدی با افرادی که خلاف قانون رفتار میکنند برخورد کند تا درس عبرتی برای دیگران باشد.

وی در ادامه به برخورد جدی دستگاه قضا با متخلفین اشاره کرد و بیان داشت: قضات دادگستریها در برخورد با متخلفان جدیتر وارد شوند تا دیگر کسی به خود اجازه ندهد که در کشور بخواهد تخلفی را انجام دهد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس بیان کرد: اگر مجلس و دولت و قوه قضائیه به دنبال کنترل واردات هستند و میخواهند جلوی قاچاق در کشور را بگیرند تا سرمایه گذار داخلی مجبور نشود سرمایه خود را به بدنه کارخانه پیچ و مهره نکند نیازمند این هستیم که هر سه قوه به جد در امر واردات و قاچاق کالا و ارز ورود پیدا کنند.

https://shoma-weekly.ir/XAtAlM