مجلس

مجلس با صلابت ایستاد

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احتمال تغییر در ترکیب هیات رییسه مجلس قابل پیش‌بینی نیست، گفت که بعید است تغییری در ریاست مجلس ایجاد شود.
عبدالرضا مصری در گفت‌وگو با ایسنا،  در ارزیابی خود از عملکرد هیات رییسه مجلس در یک سال گذشته، اظهار کرد: هیات رییسه تلاش خود را برای انجام وظایفش بر اساس آیین‌نامه انجام داده زیرا قسم خورده آیین‌نامه را اجرا کند و سعی بر این بوده که آیین‌نامه دقیقا اجرا شود اما باید از نمایندگان پرسید که ما در این کار چقدر توفیق داشته‌ایم.

وی با اشاره به تاکید هیات رییسه مجلس بر حفظ شان و منزلت مجلس و صیانت از حریم مجلس و حقوق نمایندگان، خاطرنشان کرد: هیات رییسه همواره نسبت به این امر اهتمام داشته و رییس مجلس هم در موضع‌گیری‌هایشان در مناسبت‌های مختلف این جانبداری را داشته است.

مصری با بیان اینکه در مسائل اجرایی مجلس در یک سال گذشته نظم خوبی حاکم بوده است، گفت: در این مدت کمیسیون‌ها به موقع تشکیل شده‌اند، رفت و آمدهای متفرقه در مجلس کنترل شده، صدور کارت‌ها برای افراد متفرقه محدود شده و کمیسیون‌ها نیز به خوبی عمل کرده‌اند، مجموعا کل مجلس و نه تنها هیات رییسه کارنامه خوبی داشتند.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در سالی که سال پایانی دولت بود و بعضی سعی می‌کردند جایگاه مجلس را به دلایل سیاسی و غیره تضعیف کنند خوشبختانه مجلس با صلابت ایستاد و یکی از مهم‌ترین اولویت‌های آن توجه جدی به منویات مقام معظم رهبری و مصلحت کشور بوده است.

وی با بیان اینکه هیات رییسه پایبند به سوگند اجرای آیین‌نامه بوده است، گفت:‌ نمایندگان واقعا همکاری لازم را داشته‌اند، ما در این مجلس هیچگاه شاهد این نبوده‌ایم که جلسات از نصاب بیافتد، گاهی در برخی ادوار مجلس شاهد این بودیم که تشکیل جلسه مجلس در ابتدای صبح به دلیل نبود حد نصاب به تاخیر می‌افتاد اما در این دوره یک بار هم مجلس بی‌نظم نبود و اینطور نبود که نمایندگان حضور نداشته باشند.

مصری در پایان درباره احتمال تغییر در ترکیب هیات رییسه مجلس خاطرنشان کرد:‌این اختیار با نمایندگان است و این قابل پیش‌بینی نیست، چرا که بستگی به سلیقه نمایندگان دارد اما بعید می‌دانم تغییری در ریاست مجلس ایجاد شود چرا که ایشان مسلط به مسائل کشور هستند، رعایت اخلاق سرلوحه کار رییس مجلس بوده و در نظم و اداره مجلس هم به خوبی عمل کرده‌اند.

https://shoma-weekly.ir/U7dlf1