مجلس

مجسمه‌سازی فرصتی برای رساندن پیام انقلاب به جهان

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این‌که مجسمه‌سازان ایرانی باید پیام انقلاب و ارزش‌های دفاع مقدس را به گوش جهانیان برسانند، گفت: در سال «فرهنگ و اقتصاد» برگزاری سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران اقدامی پسندیده است.
«لاله افتخاری» عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص برگزاری سمپوزیوم مجسمه‌سازی در تهران گفت: هنرمندان ایران اعم از مجسمه سازان و دیگر دست اندرکاران و فعالان عرصه هنر باید از کانال و مسیر هنر برای انتقال پیام و مفاهیم انقلاب و دفاع مقدس استفاده کنند.

وی ادامه داد: مهمانان خارجی این سمپوزیوم می‌توانند سفیرانی برای انتقال این پیام به کشورهای دیگر باشند و جایگاه غنی فرهنگی و هنری ایران را به جهانیان یاد آوری کنند.

افتخاری یادآور شد: مجسمه‌سازی از هنرهای قدیمی ایرانیان است که همواره ابزاری برای بیان احساسات ملی و دینی ایرانیان بوده و امروز می‌تواند مورد استفاده صحیح قرار گیرد به شرط آن که از ابعاد غربی دوری و به هویت دینی و ملی توجه شود.

وی با بیان این‌که مجسمه‌سازهای ایرانی باید پیام انقلاب و ارزش‌های دفاع مقدس را به گوش جهانیان برسانند، افزود: با توجه به این‌که سال جاری توسط مقام معظم رهبری سال فرهنگ و اقتصاد نام گذاری شده برگزاری این دست از نمایشگاه‌ها اقدامی پسندیده است.

افتخاری با تأکید بر لزوم حمایت از فعالان این عرصه تصریح کرد: باید از هنرمندان عرصه مجسمه‌سازی تقدیر شود به خصوص هنرمندانی که در آثار خود به انتقال و ثبت ارزش‌ها و آرمان‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی می‌پردازند و این هنرمندان باید مورد حمایت نیز قرار گیرند.

رییس فراکسیون دفاع مقدس مجلس شورای اسلامی خواهان توجه بیش تر شهرداری به محتوای فرهنگی و دینی این دست از نمایشگاه ها و سمپوزیوم‌ها شد و گفت: با توجه به این‌که می‌دانیم شهرداری تا چه اندازه دغدغه‌های ملی و دینی دارد، درخواست داریم تا بخش ویژه‌ای برای حمایت از آثار فرهنگی با مضمون ارزش‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در نظر گیرند.

https://shoma-weekly.ir/7v0mEO