مجلس

متولیان امنیتی مراقب رنگ عوض‌کردن جریان فتنه باشند

به نظر می‌رسد وزارت اطلاعات و کمیسیون ماده ۱۰ احزاب برای فعالیت این افراد در احزاب و گروه‌های تازه تاسیس باید دقت لازم را داشته باشیم؛ زیرا اگر کسانی هستند که فقط بخواهند پوستی عوض کنند و با‌‌ همان تفکرات قبل خود بخواهند دوباره حزبی راه‌اندازی و تاأسیس کنند، معتقدم اجازه فعالیت به این افراد خطا است.
محمدرضا باهنر، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان آنکه راههای نفوذ استکبار از طریق فرهنگ نگرانکننده است، اظهار داشت: بحث عمده ما درخصوص راههای نفوذ آمریکا و استکبار جهانی، بر سر تفکر فرهنگی است و نقطه هدف آمریکا و استکبار دقیقا همین مسئله است. کشور ما از لحاظ قدرت و اقتدار ملی از موضع امکانات و تجهیزات نظامی و همچنین یکپارچگی ملت در کورههای مختلف انقلاب آب دیده شده است، لذا هشدارها و نگرانی مقام معظم رهبری به جهت فرهنگی است.

وی افزود: ما معتقدیم که باید درمقابل این تهاجمات از سبک فرهنگ و زندگی و فرهنگ خود محافظت کنیم تا تحت شعاع جریانات نفوذی به داخل قرار نگیرد؛ این موضوع که کسی بخواهد به بهانه برجام راه مکدونالد را باز کند، سمبل و نماد آمریکایی است.

نماینده مردم تهران ادامه داد: این‌‌ همان تهاجم فرهنگی است که مقام معظم رهبری از دهه ۷۰ بر آن اصرار داشتند و مرتب میفرمودند که دشمن عقبه لشکر ما را هدف قرار داده و دست به شبیخون فرهنگی زده است. ما باید مواظب این شیبخون فرهنگی و سیاسی دشمن باشیم؛ زیرا هرچه زمان میگذرد و به جلو میرویم، ابزارهای دشمن برای تهاجم پیچیدهتر میشود و باید هشدارهای معظم له را در این زمینه جدی گرفت.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در رابطه با اقدامات و فعالیت اصلاحطلبان برای حضور دوباره در عرصه سیاسی کشور گفت: شرط حضور افراد در عرصه سیاسی کشور جبران رفتارهای گذشته است، البته باید توجه داشت برخی از این رفتارها قابل جبران هستند؛، ولی برخی به هیچ وجه قابل جبران نیستند؛ همانند رفتارهای سران فتنه در سال ۸۸و یا کسانی که به فتنه کمک کردند، این امور و امثال آن به هیچ وجه قابل جبران نیست.

وی افزود: به نظر میرسد وزارت اطلاعات و کمیسیون ماده ۱۰ احزاب برای فعالیت این افراد در احزاب و گروههای تازه تاسیس باید دقت لازم را داشته باشیم؛ زیرا اگر کسانی هستند که فقط بخواهند پوستی عوض کنند و با‌‌ همان تفکرات قبل خود بخواهند دوباره حزبی راهاندازی و تاأسیس کنند، معتقدم اجازه فعالیت به این افراد خطا است.

باهنر تاکید کرد: مسئولین نظام جمهوری اسلامی، باید دقت لازم را داشته باشند، لذا ما از وزارت اطلاعات، وزارت کشور و اعضای محترم کمیسیون ماده ۱۰ احزاب میخواهیم در این موارد و صدور جواز فعالیت احزاب دقت لازم را داشته باشند؛ زیرا در این موضوع، بحث بر سر محتوای فکری احزاب است؛ اگر حزب مشارکت و مجاهدین انقلاب حکم انحلال گرفتهاند، به خاطر اسم آنها نیست، بلکه این حکم بهدلیل رفتار هنجارشکنانه آنها بوده است؛ بنابراین اگر قصد موسسین احزاب از ابتدا‌‌ همان رفتار هنجارشکنانه باشدو یا با تفکر مبارزه و مقابله با نظام شکل بگیرند، باید مواظبت کرد؛ ولی اگر رفتار آنها در چارچوب قانون اساسی و قوانین کشور باشد و بدانند که رفتارها رصد میشود و باید به دنبال جبران رفتارهای گذشته خود باشند؛ منعی برای فعالیت ایشان وجود نخواهد داشت.

https://shoma-weekly.ir/zc92BM