مجلس

مبارزه با مفاسد اقتصادی از اولویت‌های نمایندگان مجلس است

امیر خجسته نماینده مردم همدان در خصوص چگونگی مبارزه با مفاسد اقتصادی در گفتگو با شما اظهار داشت: با توجه به تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی و اهمیتی که معظم له برای این مهم قائل هستند متأسفانه اقدامات لازم برای رسیدگی به آن صورت نگرفت.
امیر خجسته نماینده مردم همدان در خصوص چگونگی مبارزه با مفاسد اقتصادی در گفتگو با شما اظهار داشت: با توجه به تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی و اهمیتی که معظم له برای این مهم قائل هستند متأسفانه اقدامات لازم برای رسیدگی به آن صورت نگرفت.

  لذا ما به عنوان نمایندگان مردم به این نتیجه رسیدیم که هر جا در خصوص مفاسد اقتصادی به سرنخی دست پیدا کردیم در مقابل آن بایستیم و در این زمینه حتی یک درصد عدول و اغماض نکنیم. به همین منظور مجلس کمیته ای در این راستا ایجاد نموده  و با برنامه ریزی به پیگیری  در این زمینه پرداخته است  که از جمله مهمترین آنها برخورد با واردات 500 دستگاه خودروی لوکس پورشه و تلفن همراه با ارز مرجع بود که حواشی و سر و صدای بسیاری نیز در پی داشت.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در ادامه تصریح کرد: از کمیسیون ، اطلاعاتی در خصوص موارد گوناگون مفاسد اقتصادی برای ما می آید و ما در جهت تأمین نظرات مقام معظم رهبری و خواست مردم در این خصوص تلاش های جدی کرده ایم و انتظاراتی داریم؛ انتظار ما این است که 27 دستگاه  مربوطه نظارتی و قوه قضائیه به طور جدی در این مسیر با سران مفاسد اقتصادی برخورد کرده و آنان را به اشد مجازات برسانند که این امر برابر با تحقق نظر مقام معظم رهبری ،مردم و ما نمایندگان است و ما در صورت عدم مشاهده تأمین این مهم خود به طور مستقیم وارد عمل خواهیم شد و در عین حال به دستگاه های نظارتی اعلام می کنیم که مسئولیت خود در این زمینه را به نحو احسن انجام دهند و دست سران اینگونه مفاسد را که ما به عنوان سران کفر از آنان یاد می کنیم کوتاه کنند تا آنان ناامید و ما امیدوار شویم.

وی همچنین در زمینه طرح تشکیل کمیته تحقیق و تفحص از سوی مجلس برای نظارت بر عملکرد سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه گفت: ما در بحث ایثارگران نارضایتی هایی را بین خانواده های این قشر مشاهده
می کنیم و همچنین مراجعات به دفتر نمایندگان حکایت از عدم رضایت این قشر مظلوم  دارد و نیازمند نگاه و توجه ویژه به این عزیزان به ویژه حداقل در بخش تأمین دارو و بهداشت و درمان این عزیزان است و مدیران کارآمد باید در جذب منابع مالی لازم در این زمینه تلاش های جدی را در این خصوص داشته باشند.

ما چندین سال است که شاهد رکود این امر در بنیاد هستیم و گزارش عملکردها طی این مدت منفی بوده است و ما نیز برای مقابله با این رکود چندین بار به آنها تذکر داده ایم و قول همکاری به عنوان نمایندگان مردم را به آنها داده ایم اما متأسفانه به دلیل عدم کارآمدی مدیریت در این بخش به جذب سرمایه ها و حمایت های اینچنینی پرداخته نشده است لذا ما مجدداً به دوستان خود در بنیاد تذکر دادیم اما متأسفانه نشد .

عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی در پایان با ارائه گزارش کوتاهی از عملکرد این کمیته  تصریح کرد: رها شدن بحث بهداشت و درمان و بحث های اقتصادی و همچنین موضوع تکریم این عزیزان و تأمین معیشت ایشان شدیداً ازسوی این بنیاد  رها شده بود و در نهایت ما به پیگیری این امر پرداخته ایم و در مجموع  اکنون به مراحل خوبی رسیده ایم .

 مسئولان بنیاد نیز شروع به همکاری کرده اند . ما به عنوان نمایندگان مردم و به خصوص این قشر سعی در حمایت از حق و حقوق خانواده شهدا و ایثارگران داریم تا قصوری که درباره این عزیزان رفته است تکرار نشده و جبران گردد و این به این علت است که خانواده شهدا به نوعی فریادرس می خواستند و امیدواریم  ما بتوانیم حقوق آنان را احقاق کنیم.

https://shoma-weekly.ir/8i1z1Z