جامعه

ما و حکایت این شش روز باقی‌مانده

امروز چندمه؟ مسابقه شروع شده یا هنوز وقت داریم؟ هر وقت شروع شد به ما هم بگین‌ها! یه وقت جا نمونیم! نه جون ما امروز چندمه؟ بله؟ چندم اسفند؟ چی؟ 30 بهمن! بله ازامروز یک ماه تا آغاز سال جدید و عید نوروز باقی مانده امّا . . . امّا از نظر عده‌ای فقط یک روز تا عید بیشتر نمانده! برای همینه که مدتی است در خیابان‌ها جای سوزن انداختن نیست.

به خودتان نگیرید

 

امروز چندمه؟ مسابقه شروع شده یا هنوز وقت داریم؟ هر وقت شروع شد به ما هم بگینها! یه وقت جا نمونیم! نه جون ما امروز چندمه؟ بله؟ چندم اسفند؟ چی؟ 30 بهمن! بله ازامروز یک ماه تا آغاز سال جدید و عید نوروز باقی مانده امّا . . . امّا از نظر عدهای فقط یک روز تا عید بیشتر نمانده! برای همینه که مدتی است در خیابانها جای سوزن انداختن نیست.

مغازهها(اعم از هرچی فروشی) لبریز از آدم است. همه به خیابانها ریختهاند که چه؟ شب عیداست! تازه این وضعیتی که وصفش را عارض شدیم تازگی ندارد که! چند ماه است که آغاز شده و امسال دیگه از مهر شروع شد.

 گویا برای این رفقا زمان هر سال از مهر ماه که میگذرد هر ماه حکم یک روز را دارد یعنی از مهر تا عید نوروز فقط شش روز است ولاغیر! این شب عید سالی یک ماه (به تاریخ شب عید ما) جلو میافتد و زودتر فرا میرسد.

البته این ماجرا فقط و فقط جهت خرید صادق است و اگر از احوالات اخلاقیات جویا باشید باید خدمتتان بگویم که انگار نه انگار که شب عید است. دور از چشم هواشناسی هوا هم همراه شده با این رفقا!

 و از همه جالب‌تر آن که هرسال با اینکه قیمت‌ها تقریباً دوبرابر می‌شود، نه تنها از حجم خرید‌ها کم نمی‌شود بلکه افزوده هم می‌شود. و این گونه است که باید هر شب سبزی پلو با ماهی نوش جان کرد.


https://shoma-weekly.ir/GkCnOi