جامعه

ما فقط نگاه می‌کنیم

ما فقط نگاه می‌کنیم. ما به دنیا آمدیم که فقط دیگران را نگاه کنیم، پس نگاه می‌کنیم. کی گفته «یه سوزن به خودت بزن یه جوالدوز به دیگران» ؟ این مال دیگرانه! ما فقط نگاه می‌کنیم، نه؟

 آقای یکی یدونه- بعضی از ما فقط نگاه میکنیم و در آن لحظات با نگاه سنگین خود طرف مقابل را له میکنیم. طرف از ماشین پیاده میشود، نگاه میکنیم. مینشیند جایی تا در کنار خانواده و در طبیعت غذایی بخورد، نگاه میکنیم. در مترو موبایلش را از جیبش در میآورد، نگاه میکنیم. در پیاده رو خم میشود تا کفشش را بالا بکشد، نگاه میکنیم. موتورش را به جای جک اصلی روی جک بغل میگذارد، نگاهش میکنیم.

غذا بهدست از غذافروشی خارج میشود، نگاه میکنیم. بیچاره میخواهد از دستگاه خودپرداز پول بگیرد، نگاه میکنیم. با بچه‌‌اش صحبت میکند تا که او را تحویل گرفته باشد، نگاه میکنیم. موبایلش زنگ میخورد، نگاه میکنیم. با همسرش صحبت میکند، نگاه میکنیم
 و ... نگاه می
کنیم.

ما فقط نگاه میکنیم. ما به دنیا آمدیم که فقط دیگران را نگاه کنیم، پس نگاه میکنیم. کی گفته «یه سوزن به خودت بزن یه جوالدوز به دیگران» ؟ این مال دیگرانه!  ما فقط نگاه میکنیم، نه؟

 از روی فضولی نیست که نگاه می‌کنیم. کنجکاوی است و جهت تذکر است که نگاه می‌کنیم. پس کسی هم نمی‌تواند حرفی بزند و ما همچنان دوست داریم و نگاه می‌کنیم. به هیچ‌کس هم ربطی نداره!  شما هم اگر ناراحتی نگاه کن! 


https://shoma-weekly.ir/eIoixR