مجلس

ماده 230 مهمترین اصلی که باید در مجلس نهم در حوزه زنان مورد بررسی قرار گیرد

زهره طبیب زاده: مهمترین اصلی که باید در مجلس نهم در حوزه زنان مورد بررسی قرار گیرد بحث ماده 230 قانون برنامه پنجم توسعه است، این ماده تمام مشکلات زنان را حول 14 سند مختلف مطرح کرده و هر سند یک معضل از معضلات زنان را پیگیری می‌کند

زهره طبیب زاده نماینده مردم تهران در مجلس نهم در خصوص برنامه‌های آتی خود در مجلس نهم به خبرنگار هفته نامه شما  گفت: در تهران ما با مسائل گسترده ای مواجه هستیم که از جمله آنها می‌توان مسائل رفاهی را بر شمرد که در چارچوب شهرداری‌ها این خدمات به مردم ارائه داده می‌شود اما یکی از مشکلات تهران مشکل ترافیک است که واقعاً نیازمند توجه جدی و بررسی ریشه‌ای است، همچنین بحث آلودگی هوا که با وجود ترافیک و کارخانجات اطراف تهران؛ این شهر را از لحاظ زیست محیطی به وضعیتی بحرانی رسانده است. از دیگر بحث‌هایی که لزوم توجه مسئولین را می‌طلبد بحث مترو و گسترش فاضلاب تهران است که نیازمند توجه زیربنایی به این مقوله است و با توجه به مشکلاتی که در اثر بارندگی شدید در فصل بهار در این حوزه ایجاد شده باید رسیدگی گردد.
طبیب زاده با اشاره به دغدغه‌ها و مشکلات شهرک های اقماری اطراف تهران اظهار داشت: شهرک‌های بسیار زیادی که عموماً خود رو و بی برنامه در اطراف تهران ایجاد شده‌اند مسائل و مشکلات زیادی را به خود اختصاص داده‌اند که می‌توان به مسائل و دغدغه های فرهنگی و رفاهی آنها اشاره کرد و مسئولین باید برای تأمین رفاه ساکنین این مناطق و مسائل فرهنگی آنها فکری کنند تا بسیاری از مشکلات آنها در این دو حوزه کاسته شود.
این نماینده مجلس نهم ضمن تاکید بر حل مشکلات فرهنگی استان تهران گفت:  همانطور که می‌دانید بحث مسائل فرهنگی تهران یکی از مهمترین بحث‌ها در این حوزه است زیرا شهر تهران به عنوان الگوی شهرهای دیگر به خصوص به لحاظ فرهنگی است. هر چیزی که بخواهد در شهرهای دیگر مورد اقدام و یا بهره‌برداری فرهنگی قرار بگیرد نخست در تهران باب شده وسپس شهرهای دیگر از آن الگو می‌گیرند این مقوله شامل نوع پوشش، آرایش ظاهری افرادی و نوع مناسبات افراد در شهر و اماکن عمومی نظیر مدارس، دانشگاه، ادارات و غیره می‌شود. به بیان دیگر عموماً هنجارشکنی‌های فرهنگی در تهران و سپس در سایر شهرها ایجاد می‌شود و به این لحاظ تهران دارای یک وضعیت خاص است به اعتقاد بنده تهران به اندازه دو یا سه استان ابعاد و جمعیت داشته و باید تهران در اولویت قرار گیرد و به همین دلیل فراکسیونی در مجلس برای این مهم تأسیس و شروع به کار کرده است که انشاءالله در این مجلس شاهد توجه به مشکلات کلان شهر تهران و حل معضلات آن باشیم.
وی با بیان اهمیت فعالیت در حوزه زنان گفت: به اعتقاد من مهمترین اصلی که باید در مجلس نهم در حوزه زنان مورد بررسی قرار گیرد بحث ماده 230 قانون برنامه پنجم توسعه است، این ماده تمام مشکلات زنان را حول 14 سند مختلف مطرح کرده و هر سند یک معضل از معضلات زنان را پیگیری می‌کند و متعاقب آن نیز به ارائه راهکار برای حل آن مشکلات می‌پردازد. لذا اگر ما بتوانیم در فراکسیون زنان و خانواده برخورد منسجم و خوبی در این زمینه داشته باشیم به گونه‌ای که موفق شویم در بودجه سند آتی سالانه دولت که به مجلس پیشنهاد می‌شود این سندها را لحاظ کنیم و برای راهکارهای اجرایی آنها با ارگان‌های مربوطه در دولت هماهنگی ایجاد کنیم تا در بودجه‌های سنواتی برای این امر بودجه در نظر گرفته شود و سپس به نظارت برای اجرایی شدن آن در دستگاه‌های مربوطه بپردازیم. به طور کلی مطابق این 14 سند به رفع مشکلات زنان پرداخته می‌شود و من نیز خود تلاشم را مصروف این امر در حوزه تقنین و قانون‌گذاری زنان می‌نمایم ضمن اینکه قرار است در جلسه‌ای با مرکز امور زنان و خانواده روند بررسی این اسناد 14 گانه را در دست اقدام قرار دهیم.

https://shoma-weekly.ir/fxjCNU