ویژه

لغزش های افراد را بزرگ نکنید تا وحدت شکل بگیرد

امروز دشمن شمشیر را از رو بسته و قصد نابودی ملت ما را دارد در چنین شرایطی بدون وحدت به جایی نمی‌رسیم.

حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به وجود برخی اختلاف سلیقه‌ها میان جریان های سیاسی خواستار وحدت هر چه بیشتر آنان شد و راه‌کار پیشنهای خود را در این خصوص ارائه کرد.
 آیت‌الله  العظمی ناصر مکارم شیرازی با اشاره به نزدیک شدن نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بر حفظ وحدت میان نیروهای معتقد به نظام و انقلاب تاکید کرد.
این مرجع تقلید شیعه، در آغاز درس خارج فقه خود که با حضور صدها تن از طلاب و فضلای حوزه علمیه در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان این که دشمنان برای خدشه‌دار کردن وحدت میان مردم ایران اسلامی نقشه‌های زیادی را در دستور کار خود قرار داده‌اند، اظهار داشت: امروز دشمن شمشیر را از رو بسته و قصد نابودی ملت ما را دارد در چنین شرایطی بدون وحدت به جایی نمی‌رسیم.
این مرجع تقلید در ادامه گفت: متاسفانه همه دم از وحدت می‌زنند؛ ولی در عمل به اختلافات دامن می‌زنند که این روند به صلاح کشور و نظام نیست و باید روش عملی درستی را در پیش گرفت.
آیت الله العظمی مکارم شیرازی با تاکید بر لزوم مسئله وحدت و حفظ آن، تصریح کرد: گویا برخی در دفتر یادداشت خود به جز نمره صفر و بیست عدد دیگری را نمی‌شناسند؛ اگر نگاه ما به وحدت این رویه باشد هرگز این نگاه ما را به وحدت نمی‌‌رساند و با توجه به آنکه در کشور سلیقه‌های مختلف وجود دارد، وحدت به آسانی شکل نمی‌گیرد.
وی یادآور شد: برخی چنین تفکری دارند که یا همه یا هیچ چیز، این نوع تفکر، تفکر اشتباهی است. زیرا اختلاف سلیقه هرگز نباید مانع رسیدن به وحدت شود، پایبندی به اصالت‌ها و اصول ثابت می‌تواند انسان را به وحدت نزدیک تر کند.
ایشان، امتیازات افراد را نسبت به رفتار و عملکردشان متفاوت دانست و با ذکر حدیثی از حضرت علی (ع) گفت: امیرالمومنین (ع) که از همه آگاه تر به مسائل است، می‌فرمایند نباید مسائل جزئی را بزرگ‌کرد، یعنی اگر کسی لغزشی داشت نباید به بزرگ‌نمایی آن دست بزنیم؛ چون با این نوع نگاه هرگز به وحدتی که مدنظر است، نمی‌‌رسیم.
این مرجع تقلید در ادامه تاکید کرد: کاری کنیم که متحد و متفق در برابر دشمن بایستیم، روش وحدت همین است، این گونه نیست که من تابع شما و شما هم تابع من باشید، اخلاق و سلیقه‌ها نسبت به مسائل متفاوت است، همه به رهبری، نظام، اسلام و قرآن علاقمند هستیم؛ از این‌رو می‌توانیم با این اصول به وحدت کامل برسیم.

https://shoma-weekly.ir/V9siyL