جامعه

لطفا مرا درک کنید

مگر می‌شود حواسمان نباشد؟ حتما هست! می‌شود حواسمان نباشد که چرا خلاف می‌کنیم و چرا حق دیگران را می‌خوریم؟ ما ورود ممنوع می‌رویم، بدون صف نان می‌گیریم، بدون صف بنزین می‌زنیم، بدون استحقاق سبد کالا می‌گیریم و...

آقای یکی یدونه- مگر میشود حواسمان نباشد؟ حتما هست! میشود حواسمان نباشد که چرا خلاف میکنیم و چرا حق دیگران را میخوریم؟ ما ورود ممنوع میرویم، بدون صف نان میگیریم، بدون صف بنزین میزنیم، بدون استحقاق سبد کالا میگیریم و... انتظار داریم اطرافمان هیچ کس لام تا کام حرفی نزد که چراچنین کردی؟ انتظار داریم وقتی ورود ممنوع میرویم، طرف مقابل فکر کند که حتما مشکلی داریم که ورود ممنوع میرویم، حتی اگر مشکلی نباشد. انتظار داریم وقتی در ماه مبارک رمضان دو سه دقیقه مانده به افطار خارج از صف نان میگیریم همه بفهمند که برای پدر پیرمان این خلاف را انجام میدهیم. یا وقتی بدون صف وارد پمپ بنزین میشویم دیگران بفهمند که میخواستیم به عروسی پسرخالهمان برسیم و حالا دیر شده! ولی خودمان هیچ وقت به این فکر نمیکنیم که همه آنهایی که قانون را رعایت میکنند و جا نمیزنند، هم ممکن است پدر پیری داشته باشند و سفره افطاری و عروسی پسر خالهای! و یا بعدتر از اینها حتی اگر ما را درک کنند، آیا مجوز ما برای جا زدن صادر شده؟ غیر از این است که باید با همه آنها که در این صف طولانی گرفتارند، مصافحهای کنیم و اجازه بگیریم که جلوتر از همه آنها ما را نوبت دهند؟ آیا میارزد؟ این قیمت خلاف و قانون شکنی است اگر بیشتر از  اینها نباشد!

رئیس سازمان مدارس غیردولتی، از ایجاد مدارس غیردولتی ارزان قیمت و معتبر با استفاده از تسهیلات و تدوین آییننامه جدید برای این مدارس خبر داد و تأکید کرد؛ شهریه دریافتی در مدارس غیردولتی واقعی نیست و هیچ حمایتی هم از مؤسس صورت نمیگیرد.

https://shoma-weekly.ir/1Woojf