مجلس

لزوم تشکیل شبکه جهانی علیه ناقضان حقوق بشر

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران گفت: کشورهایی که به هرشکل تحت آسیب ،مداخلات و اقدامات آمریکا قرارگرفتند؛ با همبستگی بیشتردر مسیر تشکیل یک شبکه جهانی علیه استکبار جهانی قرار گیرند، تا ازاین طریق حقوق پایمال شده ملت ها مطالبه شود.
لاله افتخاری درگفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به حادثه حمله ناوآمریکا به هواپیمای ایرانی در 12 تیر سال 67، گفت: اقدام آمریکا درحمله به هواپیمای مسافربری ایران برفرازخلیج فارس سندی شفاف وآشکار برجنایت های آمریکا می باشد و اقدامات استکباری آنها درعراق، افغانستان و دیگر کشورها به نام دفاع از حقوق بشر را پیش از گذشته پررنگ می کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات واسلامشهر درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته موارد این چنینی ودخالت های آمریکا در سایر کشورها یک حلقه از مجموعه اسناد سنگین و سیاه آنها علیه ملت های دنیا می باشد، ازاین رو انتظار می رود کشورهایی که به هرشکل تحت آسیب ،مداخلات و اقدامات آمریکا قرارگرفتند؛ با همبستگی بیشتردر مسیر تشکیل یک شبکه جهانی برعلیه استکبار جهانی قرار گیرند، تا ازاین طریق حقوق پایمال شده ملت ها مطالبه شود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره نقش جامعه جهانی به ویژه سازمان ملل در جلوگیری از تکرار این حوادث ، تصریح کرد: سازمان ملل باید به معنای واقعی کلمه درجهت دفاع از حقوق مردم در کل دنیا حرکت کند، به عبارت بهتر سازمان ملل باید به عنوان یک سازمان بی طرف نقش خود را در جهت دفاع از حقوق همه ملت ها به درستی ایفا کند و هزینه های بسیار سنگین برای ناقضان حقوق بشر در نظر بگیرد، البته بهتراست که دولت های ناقض حقوق بشر توسط سازمان ملل از دایره تصمیم سازی ها حذف شوند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در واکنش به رویکرد چندگانه و عدم تصمیم به موقع جامعه جهانی دربرخورد با ناقضان حقوق بشرازجمله آمریکا، گفت: البته ممکن است که جوامع وسازمان های بین المللی درباره اقدامات ضد حقوق بشری آمریکا درکل دنیا اطلاعات کافی نداشته باشند، زیرا اکثر رسانه ها در دنیا در اختیار استکبار جهانی است، اما شاید برخی کشورها تنها به دنبال منافع خویش بوده و ازپیگیری نقض حقوق بشر دردنیا چشم پوشی می کنند که قطعا آتش این قبیل رفتارها گریبان آنها را خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت ، در دوازدهم تیر 67 هواپیمای مسافری ایرباس ایران که از بندرعباس عازم دُبی بود، بر فراز آب های خلیج فارس و در نزدیکی جزیره "هنگام" مورد هجوم یگان های دریایی متجاوز آمریکایی مستقر در آب های خلیج فارس قرار گرفت و سقوط کرد. این هواپیما حامل 298 مسافر و خدمه بود که تمامی آنها اعم از مرد و زن و کودک و نوجوان و کهنسال با وقوع این جنایت فجیع به شهادت رسیدند.

https://shoma-weekly.ir/IGna6V