مجلس

لازمه‌های انقباضی و انبساطی در بودجه 93

قطعا با شرایط اقتصادی که در فضای کشور حاکم است، دولت باید در حوزه هزینه های جاری به سمت بودجه انقباضی پیش برود و در حوزه هزینه زیرساختی، تملک و دارایی و سرمایه ای باید به سمت انبساطی بودن بودجه پیش برود. وی افزود: ما نمی توانیم چرخه توسعه و پیشرفت کشور را تعطیل کنیم، اما می توانیم با انقباض از اتلاف بودجه جلوگیری کنیم و هزینه‌هایی که ارزش افزوده برای اقتصاد ما ندارد حذف نماییم و پویایی را در بودجه ایجاد کنیم.
اسماعیل جلیلی در مورد بایدها و نبایدهای بودجه سال 93 با توجه به شرایط ویژه اقتصادی کشور اظهار داشت: قطعا با شرایط اقتصادی که در فضای کشور حاکم است، دولت باید در حوزه هزینه های جاری به سمت بودجه انقباضی پیش برود و در حوزه هزینه زیرساختی، تملک و دارایی و سرمایه ای باید به سمت انبساطی بودن بودجه پیش برود. وی افزود: ما نمی توانیم چرخه توسعه و پیشرفت کشور را تعطیل کنیم، اما می توانیم با انقباض از اتلاف بودجه جلوگیری کنیم و هزینههایی که ارزش افزوده برای اقتصاد ما ندارد حذف نماییم و  پویایی را در بودجه ایجاد کنیم.

نماینده مسجدسلیمان تصریح کرد: اگر ما در حوزه اقتصاد منابعی را به دست می آوریم، باید درآمدهای آن  در بخش هایی  به کارگیری شود که برای کشور ارزش افزوده ایجاد کند که این امر منجر به افزایش خدمات عمومی و رفاه عمومی در جامعه خواهد شد و از قبل این هزینهها
می
توانی شاهد رضایت مندی در جامعه باشیم. عضوکمیسیون برنامه وبودجه مجلس شورای اسلامی در پایان تأکید کرد: بودجه 93 باید هم ماهیت انقباضی داشته باشد وهم ماهیت انبساطی، به طوری که در بخش هایی که شاهد اتلاف هزینه هستیم و ارزش افزوده ای ایجاد نمی شود و به نوعی این هزینه ها توسعه ای را برای کشور رقم نمی زند، باید انقباضی عمل شود و در بخش هایی که به چرخه اقتصاد سرعت می دهد و ارزش افزوده را ایجاد می کند به گونه ای که رضایت مندی در بین آحاد جامعه را ایجاد کند باید انبساطی عمل شود.

https://shoma-weekly.ir/SV6HgT