مجلس

لازمه دولت الکترونیک ایجاد زیرساخت های شفاف در تعاملات مالی است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: برای الکترونیک شدن دولت باید زیرساخت های شفاف در تعاملات مالی کشور ایجاد شود که ماحصل آن نظام مالیاتی بر مبنای عدالت اجتماعی باشد.

عبدالرضا مصری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، در برنامه گفت و گوی اقتصادی رادیو گفت و گو در خصوص فرار مالیاتی، اظهار کرد: سمت و سوی نظام مالیاتی به طرف عدالت اجتماعی و بازتوزیع آن موجب کم کردن فاصله های نابرابری در کشور است.

وی افزود: از اهداف نظام مالیاتی علاوه بر اداره کشور این است که بتوانیم با بازتوزیع درآمد اقشار پایین تر جامعه را ارتقا دهیم تا فاصله های طبقاتی کاهش پیدا کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به رادیو گفت وگو گفت: به اعتقاد بنده باید مبنای ما بر پایه صحیح قرار بگیرند زیرا نهادن خشت اول به صورت نادرست موجب پیدایش مشکلات بعدی خواهد شد.

مصری ادامه داد: فرار مالیاتی در واقع به دلیل مشکلات در ساختار مالیاتی به وجود آمده است زیرا این نظام قابل اطمینان برای آحاد مردم نیست.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس بیان کرد: در بخش ارزش افزوده زیرساختی را تعریف کرده بودیم که باید همه واحدهایی که فعالیت اقتصادی داشته اند صندوق هایی را ایجاد می کردند که اخذ مالیات از طریق آن صورت می گرفت.

وی با بیان اینکه ما زیرساخت های لازم برای نظام مالیاتی را در کشور نداریم، در مصاحبه با رادیو گفت وگو توضیح داد: به دلیل اینکه اطلاعات جامع و شفاف از عملیات مالی نداریم مجبور به علی الراس کردن مالیات ها هستیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زمانی که از معیوب بودن ساختار بحث می کنیم منظور همه ساختار و زیر مجموعه هایی است که باید در زیرساخت های مختلف موجود باشد که نظام مالیاتی در بطن آن قرار بگیرد.

مصری در این برنامه اقتصادی در رادیو گفت وگو افزود: اگر قرار است دولت به صورت الکترونیک باشد باید زیرساخت های شفاف در تعاملات مالی کشور ایجاد شود که ماحصل آن نظام مالیاتی بر مبنای عدالت اجتماعی باشد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با اشاره به مشکلات طرح مالیات بر ارزش افزوده که به صورت آزمایشی اجرا شده بود، گفت: از دولت انتظار داریم که اشکالات این طرح را در قالب لایحه به مجلس ارائه کند زیرا ما خواهان حل و فصل مشکلات در این زمینه هستیم.

https://shoma-weekly.ir/YQnLur