مجلس

لازمه اقتدار حضور موثر تولیدات ملی در بازار جهانی است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: ما مسئولین باید به دنبال راهبرد‌هایی باشیم که بتواند کشور را به سمت اقتصاد مقاومتی مطلوب و اسلامی سوق دهد و ما را در بازارهای جهانی به جایگاه اصلی‌مان برساند.
 لاله افتخاری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: برای اینکه بتوانیم در مقابل دسیسه‌های اقتصادی دشمن موفق شویم باید ابتدا بررسی کنیم که دشمنان ما در این عرصه از چه ابزارهایی استفاده می‌کنند و از چه راه‌هایی نفوذ می‌کنند.

وی ادامه داد: سپس باید با شناخت کامل دشمن برنامه مقاومتی خود را تدوین و عملیاتی کنیم؛ اگر بدون شناخت حملات دشمن، در این عرصه وارد میدان شویم بدون اینکه کاری از پیش ببریم قطعا شکست می‌خوریم و هیچ یک از طرح‌ها و راهبرد‌های ما در این راه عملیاتی نخواهد شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی نباید برای یک دوره زمانی کوتاه برنامه ریزی شود بلکه باید با چشم انداز کلان در حوزه اقتصاد کشورمان تعیین شود و فقط به دنبال پشت سر گذاشتن این دوره از مشکلات نباشیم.

افتخاری، با بیان این مطلب که به دنبال یک اقتصاد مقاومتی بلند مدت و مطلوب هستیم، گفت: باید به دنبال راهبرد‌هایی باشیم که بتواند کشور را به سمت اقتصاد مقاومتی مطلوب و اسلامی سوق دهد و ما را در بازارهای جهانی به جایگاه اصلی کشور مقتدر ایران برساند.

وی افزود: اگر بخواهیم ایرانی پیشرفته داشته باشیم باید در بازارهای جهانی حرفی برای گفتن داشته باشیم و یک کشور قوی در حوزه اقتصادی بسازیم و به الگویی کاملا ایرانی- اسلامی در حوزه اقتصاد تبدیل شویم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زمانی به این موقعیت خواهیم رسید که کشوری کاملاً متکی به خود داشته باشیم و با تولیدات داخلی و صادرات آن به بازارهای جهانی اقتصاد شگفت انگیزی را از آن کشور خود کنیم.

افتخاری، در پایان گفت: استفاده از نخبگان جوان، بالا بردن سطح آگاهی مردم نسبت به اقتصاد مقاومتی، گسترش تولیدات داخلی و الگو سازی در حوزه اقتصاد مقاومتی می‌توانند از جمله مولفه‌های مهم و تاثیر گذار در این عرصه باشند.

https://shoma-weekly.ir/j96dlU