مجلس

قرارداد بوئینگ از محرمانگی خارج شود

ضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: قرارداد بوئینگ با دولت به‌صورت محرمانه صورت گرفت و اکنون در پسابرجام شرکت بوئینگ حاضر به انجام تعهدات خود نیست.

محمدرضا ملکشاهی‌راد عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار فارس از خرم‌آباد اظهار داشت: به‌منظور پاسخگویی در مورد نوسانات اخیر قیمت مسکن و مشکلات موجود در این حوزه برای اقشار محروم جامعه و همچنین واگذاری واحدهای مسکن مهر به نیازمندان امروز از وزیر راه و شهرسازی در مجلس سؤال خواهد شد.

وی به سؤال خود از وزیر راه و شهرسازی اشاره و عنوان کرد: سؤال من در مورد مشکلات مربوط به شرکت‌های هواپیمایی و نوسانات قیمتی در این حوزه است که باید و در مورد آن شفاف‌سازی لازم صورت گیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت‌های هواپیمایی نباید به بهانه رقابتی بودن فعالیت در این حوزه، قیمت‌ها را بالا برده و شرایط را برای شهروندان سخت کنند.

وی در ادامه به قرارداد بوئینگ با ایران اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در مفاد قرارداد کشورمان با شرکت هواپیمایی بوئینگ ابهاماتی وجود داشته و جزئیات آن هنوز مشخص نیست ضرورت دارد تحقیق و تفحص در مورد این قرارداد صورت گیرد.

ملکشاهی‌راد گفت: بر اساس قانون قراردادهای بین‌المللی باید از سوی مجلس تصویب شود که این موضوع در مورد قرارداد با بوئینگ انجام نشده و کماکان ابهاماتی در مورد آن وجود دارد.

وی یادآور شد: قرارداد بوئینگ با دولت به‌صورت محرمانه صورت گرفت و اکنون در پسابرجام شرکت بوئینگ حاضر به انجام تعهدات خود نیست.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید در مورد قرارداد با بوئینگ شفاف‌سازی کرده و همه‌چیز را به مردم بگوید چرا که این حق مردم است.

https://shoma-weekly.ir/9v3zht