مجلس

قراردادهای خارجی باید منتهی به انتقال دانش فنی شود

بحث امنیت ملی و وابستگی به کشورهای غربی از طرفی و بحث بیکاری و عدم اشتغال جوانان در عرصه های مختلف موضوع مهمی است که باید مسوولین آن را مورد توجه قرار دهند.
فاطمه رهبر در واکنش به واگذاری پروژه ای عمرانی به پیمانکاران خارجی گفت: متاسفانه این موضوع در دولت قبل هم بود و ما تذکراتی در این راستا داده بودیم که مجلس آن را بررسی کند . که برخی از پروژه ها به تیم های تخصصی و خارجی واگذار می شود .

وی افزود : برخی از موارد را در مسکن مهر در دولت شاهد بودیم که به شرکتهای ترک واگذار شده بود .هم اکنون هم با توجه به گشایش هایی که در خصوص برقراری ارتباطات و تعامل با کشورهای خارجی مطرح است . خیلی از این کشورها به سمت و سوی ایران آمدند و خواهان قرارداد با ایران هستند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: به نظر می رسد این موضوع باید کالبد شکافی و بررسی شود تا شرکتهای مشابه آن با توجه به پیشرفتهایی که فرزندان و جوانان ما در عرصه های مختلف فنی و صنعتی و تولیدی و کشاورزی و ... داشتند ، بتوانند در اقتصاد کشور موثر باشند.

رهبر افزود: در این قرار دادها باید اولویت را به شرکتهای ایرانی بدهیم . در صورتی که آن توانمندی در ایران نبود می توان آن موضوع را با استفاده از پتانسیل و توان متخصصین ایرانی هدایت کرد و در کنار متخصصین ایرانی از کارششناسان خارجی استفاده شود .نحوه قراردادها به گونه ای باشد که بخش خصوصی در ایران بتواند فعال تر از پیش در این قضایا حضور داشته باشد که ما عقب گرد نداشته باشیم که وابستگی ما به این شرکتها بیش از پیش شود .

وی تاکید کرد: این موضوع باید در مجلس بررسی شود و اگردر یک قراردادی منافع ملی دیده نشده باشد، باز بینی شود . بحث امنیت ملی و وابستگی به کشورهای غربی از طرفی و بحث بیکاری و عدم اشتغال جوانان در عرصه های مختلف موضوع مهمی است که باید مسوولین آن را مورد توجه قرار دهند ، خصوصا مجلس شورای اسلامی باید براین موضوع نظارت داشته باشد .

https://shoma-weekly.ir/W4wYET