مجلس

قرآنی شدن جامعه زمینه ساز دولت اسلامی است

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس با بیان اینکه دولت نباید برای بودجه قرآنی کم بگذارد، گفت: بودجه قرآنی، بودجه‌ای برای دفاع از کیان فرهنگی کشور است و توجه ویژه مسئولان را می‌طلبد.
 لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی شامگاه چهارم بهمن در مراسم اختتامیه دوره آموزشی اتقان ویژه مدیران قرآنی کشور که در مجتمع یاوران مهدی(عج) برگزار شد، بیان کرد: به روزسازی فعالیت‌های مدیران مؤسسات قرآنی و دانش‌افزایی امری ارزشمند است و فعالیت‌های قرآنی نیاز به برنامه‌ریزی‌های هدفمند دارند.

وی ابراز کرد: با قرآنی شدن جامعه باید زمینه‌ساز دولت قرآن باشیم و محرومیتی که بر ما عارض شده است، را از بین ببریم.

افتخاری افزود: دعوای میان حق و باطل از گذشته‌ بوده و از سه سده قبل استکبار جهانی احساس کرد اگر مسلمانان زبان مشترک و برنامه‌های مشترک داشته و قرآن در میان آنان باشد، بزرگترین خطر برای مستکبران است.

این مسئول اضافه کرد: رواج بی‌حجابی در کشورهای اسلامی و اتهام‌زنی به شیعه و اجتهاد از اقدامات مقابله‌گرایانه غرب با کتاب آسمانی مسلمانان بوده است.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس گفت: استکبار تلاش کرد در سده‌های اخیر زبان کشورهای اسلامی را تغییر دهد و از این رو تلاش داشت زبان فارسی را از مردم کشورهای آسیای میانه بگیرد و زبان اردو را نیز در همین راستا به زبان انگلیسی تغییر داد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و دانش‌افزایی مدیران قرآنی کشور امری بسیار ارزشمند است و در کمیته پایش فراکسیون قرآن و عترت نیز برنامه گفت‌و‌گو و ملاقات با پیشکسوتان و مدیران قرآنی را برای همفکری و نظارت بر عملکرد مؤسسات قرآنی طرح‌ریزی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: دولت نباید برای بحث بودجه قرآنی کم بگذارد و همانطور که در زمان جنگ همه امکانات کشور در خدمت دفاع مقدس بود در زمان حاضر نیز باید جنگ فرهنگی و ناتوی فرهنگی را جدی بگیریم که در آن دشمن به صورت مرموز از طریق اینترنت و ماهواره و .. وارد منازل می‌شود.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس افزود: تکفیری‌ها، مزدور استکبار جهانی هستند و کارهای خلاف عفتی به اسم اسلام انجام داده و از اسلام چهره‌ای خشن، فاسد و خلاف عقل و خرد نشان می‌دهند.

افتخاری گفت: رسالت ما این است که ابزارهای دشمن را بشناسیم و نباید از دشمن انتظاری داشته باشیم بلکه باید از خودمان انتظار آمادگی و مقابله داشته و از دولت باید انتظار داشته باشیم که دشمن روبروی ما را جدی بگیرد.

وی ادامه داد: بودجه قرآنی بودجه‌ای برای دفاع از کیان فرهنگی کشور است و مسئولان باید نسبت به بودجه قرآنی توجه ویژه داشته باشند.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس ابراز کرد: بنا به وعده دولتی‌ها هفته آینده 300 میلیارد تومان از 600 میلیارد تومانی که بودجه قرآنی سال 92 بود در قالب طرح تربیت حافظان قرآن به دست اهالی قرآن خواهد رسید.

این نماینده مجلس در پایان گفت: در کمیسیون فرهنگی مجلس مصوب کردیم تا شورای توسعه فرهنگ قرآنی به عنوان رأس هرم فعالیت‌های قرآنی تا زمانی که تشکل‌های قرآنی غیر دولتی را سامان‌دهی کند، حمایت‌ها از تشکل‌های مردمی باید در قالب کارگروهی نظارتی باشد تا مؤسسات ابتدا برنامه داده و سپس بودجه دریافت کنند.

https://shoma-weekly.ir/Bj6mDq