مجلس

قانون خوراک پتروشیمی عامل افت بورس نیست

عبدالکریم جمیری عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون خوراک پتروشیمی عامل افت بورس نیست اظهار داشت: در خصوص افت بورس عوامل متعددی می‌تواند وجود داشته باشد، اینکه این قانون می‌تواند یکی ازعوامل این افت باشد، نیاز به یک بحث مجزا و دقیق دارد.
عبدالکریم جمیری عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون خوراک پتروشیمی عامل افت بورس نیست اظهار داشت: در خصوص افت بورس عوامل متعددی میتواند وجود داشته باشد، اینکه این قانون میتواند یکی ازعوامل این افت باشد، نیاز به یک بحث مجزا و دقیق دارد.

وی افزود: آنچه مسلم است اینکه نگاه های انتقادی از ناحیه کسانی است که منافع کلانی در پتروشیمی داشتند و به واسطه رایگان بودن خوراکی که به آنها تحویل داده میشد، ممکن است این گونه مباحث طرح شده باشد.

نماینده مردم بوشهر، دیلم و گناوه ادامه داد: مجتمعهای پتروشیمی در برابر خوراک دریافتی مبالغ ناچیزی میپرداختند اما در عوض سودهای بسیار کلانی را دریافت میکردند لذا افزایش قیمت خوراک برای آنها یک اقدام سنگین و غیر قابل تحمل بود.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه مجلس توانست در حدی که شرایط و اقتضائات اجازه میداد، قیمت را به حد معقولی برساند.

وی در رابطه با روند بررسی اساسنامه شرکت نفت بیان کرد: بررسی اساسنامه شرکت نفت در کارگروه مربوطه به اتمام رسیده و هم اکنون در دستور کار کمیسیون انرژی است تا کلیات موضوع را مورد بررسی قرار دهد. پس از آن کمیسیون جزئیات را نیز بررسی و ماده به ماده اصلاحات لازم را انجام و در نهایت اساسنامه به تصویب خواهد رسید.

https://shoma-weekly.ir/HJuInY