مجلس

فضای مجازی بومی جایگزین سلاح اینترنتی دشمن شود

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: با تاکید بر اینکه فضای مجازی باید در اختیار خودمان باشد نه در دست دشمن اظهار داشت: باید فضای مجازی بومی را جایگزین کنند که اختیار دست خودمان باشد.
به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به روز هوای پاک اظهار داشت: یکی از آفات زندگی صنعتی آلوده شدن هوا بوده و حقوق هر انسان برخورداری از هوای پاک است.

وی با بیان اینکه همه باید در سالم سازی هوا و محیط نقش فعالی داشته باشند، گفت: یکی از راه‌های سالم نگه‌داشتن هوا، درختکاری است و باید با همت همگانی در توسعه درختکاری که بهترین خدمت به محیط زیست است تلاش کنیم.

امام جمعه کازرون با بیان اینکه باید در زمینه درخت‌کاری کار و فرهنگ‌سازی شود، افزود: باید جزو فرهنگ ما و اولویت اول فرهنگ شهرنشینی درختکاری باشد و مردم کمک کنند به شهرداری تا کازرون دوباره شهرسبز باشد.

خرسند با اشاره به ولادت با سعادت حضرت زینب کبری(س) با تبریک روز پرستار و بهورز گفت: از بهترین الگو برای بانوان جامعه امروز ما و به عنوان بانوی صبر و استقامت حضرت زینب کبری(س) است.

امام جمعه کازرون با اشاره به نامگذاری امروز به روز مقاومت غزه اظهارداشت: این منطقه گوشه‌ای از فلسطین است که حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند که یکی از متراکم‌ترین زیستگاه بشر در دنیا بوده که از زمین و دریا و آسمان آن در محاصره صهیونیست‌ها است.

وی افزود: اسرائیل یک کشور نامشروع است و هر کاری انجام دهد مشروعیت نمی‌یابد و اراده الهی و مردم فلسطین و دنیا این نوید را به ما می‌دهد که دیر یا زود دچار نابودی و زوال می‌شود.

خرسند با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم قم گفت: امروز دشمن با استفاده از فضاهای مجازی در قالب جنگ نرم به جنگ ما آمده است.

خطیب جمعه کازرون با بیان اینکه دشمن می‌داند که جنگ سخت جواب نمی‌دهند و توان مقابله با جمهوری اسلامی ایران را ندارد اظهار داشت: اگر گاهی دشمن غلط‌های بزرگ می‌کنند و حرف از گزینه‌های روی میز می‌زند ما هم گزینه‌های روی میز داریم.

وی با اشاره به روی آوردن دشمن به جنگ نرم گفت: آنها می‌خواهند جنگ را بین نظام و مردم بکشانند و از همه اهرم‌ها استفاده می‌کنند که یکی از آنها فضای مجازی است.

خرسند هدف دشمنان از جنگ در فضای مجازی را تغییر و تحول در اخلاق عمومی و سبک زندگی اسلامی ایرانی عنوان کرد و افزود: جنگ نرم به ارزش‌ها، اعتقادها و انقلاب می‌تازند و بارها هم اعلام کردند که ارزش‌های غربی را به جای ارزش‌های دینی و اخلاقی و انقلابی می‌خواهند بنشانند.

خطیب جمعه کازرون گفت: نمی‌گوییم فضای مجازی تاثیرگذار نبوده بلکه در جاهایی تاثیرگذار بوده و یکی از موفقیت‌های دشمن استفاده از جریانات داخلی که با تجاهل و تغافل این خطر را جدی نگرفتند و با جریان آزادی تبادل اطلاعات در دام دشمن افتادند بود.

وی با تاکید بر اینکه فضای مجازی باید در اختیار خودمان باشد نه در دست دشمن اظهار داشت: باید فضای مجازی بومی را جایگزین کنند که اختیار دست خودمان باشد.

خرسند با بیان اینکه هیچ جای دنیا مثل ایران فضای مجازی آزاد نیست افزود: در قضایای پیش آمده در فضای مجازی بمب دستی و آتش‌زا و شعارها را از کانال‌های مجازی آموزش می‌دادند آیا مقابله با این کانال‌ها جلوگیری از آزادی تبادل اطلاعات است؟

خطیب جمعه کازرون مسئله تورم، اشتغال و اقتصاد را مشکل اصلی نظام دانست و گفت: برخی‌ها از خطوط قرمز هم عبور می‌کنند به خاطر اینکه بگویند باید نقد آزادانه در جامعه باشد.

https://shoma-weekly.ir/d2JO5D