ویژه

فضای بداخلاقی کشور باید اصلاح شود

دکتر یحیی آل اسحاق نامزد ائتلاف اکثریت اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری گفت: برخی ها می خواهند کشور را دیمی اداره کنند که با این شیوه نمی توان برای مردم کار کرد. اداره کشور باید با سازماندهی، برنامه مبتنی بر علم و تجربه باشد.
به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، وی که در جمع اصولگرایان و نخبگان استان اصفهان سخن می گفت در ابتدا با اشاره به وضعیت کشور در شرایط کنونی اظهار داشت: مدیریت اجرایی کشور معمولا در این دوره ها 8 ساله بوده و باید نگاهی به روش ها، مدیریت ها و دیدگاههای دوره های قبل داشت و بدانیم آیا باید روال قبل را تغییر داد یا ادامه داد.
وی افزود: هرگونه کوتاهی،تعلل،بی تدبیری،تساهل و تسامح دیگر نباید اتفاق افتد و باید با نگاهی باز به مسائل کشور نگاه کرد و باید بدانیم قطعا،حتما و جزما آتیه جهان از جنس اعتقادات جمهوری اسلامی خواهد بود و باید در این مسیر با بستر سازی مناسب اهداف متعالی نظام را به جلو ببریم.
آل اسحاق با تاکید بر نگاه دقیق به نقاط ضعف و قوت کشور تصریح کرد: سه عامل تاثیر گذار بر جمهوری اسلامی در جهان وجود دارد. اول مجموعه بازیگرانی که در جهان و منطقه نسبت به ما برنامه و استراتژی دارند و کار می کنند و نظام مهندسی شده برای جهان امروز شکل داده اند و این مجموعه برنامه ویژه برای ایران دارد. در بودجه دفاعی امسال آمریکا ، جمهوری اسلامی تهدید اول آمریکا است و این نشان دهنده قدرت جمهوری اسلامی است.
وی افزود: امروز عمل و عکس العمل ایران در جهان مهم است و شاهد ان موضوع انرژی هسته ای است و می بینیم غربی ها همه توان خود را گذاشته اند که ایران هسته ای نشود.
نامزد حزب موتلفه اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه دشمنان تمام سعی خود را برای ضربه به ایران از حوزه اقتصادی وارد شده اند اظهار داشت: تحریم حمل و نقل،تجارت و تحریم رسانه ای سه بخش عمده تحریم های دشمنان علیه ایران است و برای دشمنی با ایران برنامه دقیق دارند که باید با استفاده از تمام ظرفیت های کشور و تبدیل منابع بالقوه به بالفعل با تحریم های دشمن مقابله کرد.
وی افزود: متاسفانه نسبت به برخی از کشورهای دیگر گران زندگی می کنیم و دولت آینده وظیفه دارد با تدبیر و اندیشه اقتصاد درست مبتنی بر علم و تجربه مشکلات را رفع کند.
آل اسحاق تاکید کرد: دولت آینده نباید ضعف های دولت های گذشته را داشته باشد بلکه باید آن ضعف را را بر طرف کرده و با استفاده از نقاط مثبت دولت ها چند قدم به اهداف جمهوری اسلامی نزدیک شویم.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه کشور را نمی توان دیمی اداره کرد بیان داشت: ادراه کشور نیاز به برنامه ریزی مدبرانه و مدون مبتنی بر علم و تجربه دارد .
نامزد ائتلاف اکثریت اصولگرایان در بخش دیگری از سخنان خود با بیبان اینکه استخوان های منطقه خاورمیانه شکسته و بیداری اسلامی شکل گرفته است گفت: بهترین شکل نظام را جمهوری اسلامی دارد که زیر سایه ولایت فقیه است. در طول تاریخ انقلاب با وجود ولی فقیه روز به روز دقیقتر و به روز است که توانسته به موفقیت های بسیاری دست پیدا کند.
وی افزود: خوشبختانه منابع بالقوه بسیار خوبی در کشور وجود دارد که رئیس دولت آینده باید آن را بالفعل کرده و از همه ظرفیت های کشور استفاده شود.
آل اسحاق با اشاره به مشکلات اقتصادی در کشور اظهار داشت: متاسفانه مشکلات بسیاری در کلان های اقتصادی کشور در این دوره وجود داشته و متاسفانه خالص رشد اشتغال در کشور صفر است.
وی ادامه داد: تورم یکی از مشکلات اصلی کشور است که به دلیل اجرای غلط هدفمند کردن یارانه ها به وجود آمده و با حجم نقدینگی که در کشور زیاد شد این مشکلات شکل گرفت. دولت جسارت خوبی برای اجرای هدفمند کردن یارانه ها انجام داد اما در اجرای شکل آن ایرادات بسیاری وجود دارد.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر بستر سازی برای برنامه ریزی برای اداره کشور اظهار داشت: باید به جای فضای تعارضی در کشور فضای تعاملی شکل گیرد. متاسفانه فضای بداخلاقی در کشور به وجود آمده و حتی این بد اخلاقی ها در میان خانواده ها هم دیده می شود. بداخلاقی ها منجر به افسردگی منابع می شود که باید با فضای تعاملی آن را بر طرف کرد.
وی با بیان اینکه برخی سلایق بد اخلاقی هایی را به وجود اورده اند که جمع عظیمی از سرمایه های اجتماعی کشور در حاشیه قرار گیرند تصریح کرد: کسانی که از صحنه اجرایی کشور کنار زده شده اند اینطور نیست که همه فتنه زده باشد. باید اعتماد را در کشور ایجاد کرد و بی اعتمادی ها را از بین برد.
آل اسحاق اقتصاد را اولویت کشور دانست که در آن بی اعتمادی ها زیاد شده است گفت: نیروی پیش برنده در کشور باید اقتصاد باشد. دولت آینده باید تیم اقتصادی قوی شکل دهد تا مشکلات و مسائل کشور را حل کنند تا مشکلات اقتصادی به مشکلات اجتماعی تبدیل نشود.
نامزد حزب موتلفه اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: باید اصل 44 قانون اساسی را عملیاتی کرد و این دولت است که باید اقتصاد را به مردم بسپارد.من اقتصاد دولت-ملت را قبول دارم.
وی در ادامه یکی دیگر از مشکلات کشور را برنامه 5 ساله برای دولتی که فعالیت چهار ساله دارد عنوان کرد و بیان داشت: باید برنامه 4 ساله برای دولت وجود داشته باشد.


https://shoma-weekly.ir/pBsRp5