مجلس

فرهنگ سازی مهمترین قدم در اقتصاد مقاومتی است

اقتصاد مقاومتی هم مانند بستن کمربند ایمنی با فرهنگ سازی به نتیجه می‌رسد چرا که اگر مردم بدانند برای استفاده و سلامتی خودشان است؛ یعنی از اشتغال تا بی نیازی به بیگانگان گرفته تا بی اثر کردن تحریم‌ها باید اقتصاد مقاومتی را عملیاتی و اجرا کنند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اگر می‌خواهیم نسل‌های آینده از دسیسه‌های شوم دشمن و تحریم‌ها در امان باشند امروز باید به فکرشان باشیم و با استفاده از اقتصاد مقاومتی آینده نسل‌های فردا و فرزندانمان را تضمین کنیم.

عبدالرضا مصری، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس و نماینده مردم کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار سینا گفت: اقتصاد مقاومتی یک پایه ی ارزشی و اجتماعی می خواهد تا به تحقق برسد.

وی ادامه داد: پایه های ارزشی و اجتماعی یک کشور را مردم آن کشور تشکیل می‌دهند پس اگر می‌خواهیم در عرصه اقتصاد مقاومتی موفق شویم باید از درون مردم کشور را مدیریت کنیم.

مصری، با بلیان اینکه همه مردم به خوبی به یاد دارند زمانی در کشور وجود داشت که هیچ کس هیچ اهمیتی به بستن کمربند ایمنی ماشین نمی داد و همین مسئله باعث مرگ بسیاری شد، ادامه داد: با یک مدیریت جهادی و برنامه‌های فرهنگی، مردم به این موضوع رسیدند که برای سلامتی خودشان باید از کمربند ایمنی استفاده کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: اقتصاد مقاومتی هم مانند بستن کمربند ایمنی با فرهنگ سازی به نتیجه می‌رسد چرا که اگر مردم بدانند برای استفاده و سلامتی خودشان است؛ یعنی از اشتغال تا بی نیازی به بیگانگان گرفته تا بی اثر کردن تحریم‌ها باید اقتصاد مقاومتی را عملیاتی و اجرا کنند.

وی با پرسش این سوال که مگر می‌شود شما بدانید برای آبادانی جامعه و کشور خود باید کاری انجام دهی و آن را انجام ندهید، گفت: والدین اگر بدانند آب نباید بخورند تا فرزندانشان در آینده آب داشته باشند قطعاً از خوردن آب اجتناب می‌کنند؛ درواقع به اقتصاد مقاومتی نیز باید همینگونه نگاه کرد.

مصری، در ادامه توصیه کرد: اگر می‌خواهیم نسل های آینده از دسیسه‌های شوم دشمن و تحریم‌ها در امان باشند امروز باید به فکرشان باشیم و با استفاده از اقتصاد مقاومتی آینده نسل های فردا و فرزندانمان را تضمین کنیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: اگر مقام معظم رهبری اینقدر روی این مسئله تاکید دارند برای این است که می‌بینند که اگر اقتصاد در کشور ما به زودی محکم نشود چه اتفاقات ناگواری در انتظار نسل‌های آینده کشورمان خواهد افتاد.

مصری، در پایان گفت: با فرهنگ سازی در سبک زندگی مردم، مهمترین قدم را در عرصه اقتصاد مقاومتی برداریم.

https://shoma-weekly.ir/Q9NMGt