مجلس

فرهنگ رانندگی نیازمند تغییر است

با مدیریت دقیق می‌توان آمار کشته شدگان تصادفات را کنترل کرده و کاهش داد از طریق فرهنگ‌سازی می‌توان با تعدیل رفتارهای پر خطر، نقش بازدارندگی را در سوانح ترافیکی ایفاء نمود.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در آستانه 25 آبان «روز جهانی یادآوری قربانیان ترافیک» با تاکید بر این که متأسفانه آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات در کشورمان به ویژه در تصادفات جاده‌ای بسیار بالاست، گفت: البته دلیل بخش اعظمی از مرگ و میرهای ناشی از آلودگی هوا نیز مربوط به تردد خودروهاست.

دکتر عبدالرضا مصری گفت: با توجه به محدودیت ظرفیت جاده‌های کشور و خیابان‌های تهران و سایر کلان‌شهرهای کشور و همچنین حجم انبوه خودروهایی که هر روز وارد جاده‌ها و شهرها می‌شوند، تعداد خودروهای در حال تردد با ظرفیت معابر برون­شهری و درون­‌شهری به هیچ وجه مطابقت ندارد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به این که افزایش استفاده از خودروهای شخصی در سال‌های اخیر منجر به افزایش آمار تصادفات و تلفات ناشی از آن می‌شود، اظهار کرد: اختصاص یک روز به نام قربانیان ترافیک و برگزاری همایشی در راستای فرهنگ‌سازی در این خصوص، می‌تواند در کاهش آمار قربانیان حوادث ترافیکی مؤثر باشد.

مصری با بیان این که با توجه به افزایش روزافزون تعداد خودروها و رانندگان، مردم باید فرهنگ جدیدی را برای رانندگی در شرایط جدید زندگی شهری در پیش بگیرند، تصریح کرد: رانندگان می‌بایست بسیار متفاوت‌تر و قانونمندتر از گذشته رانندگی کنند و به قوانین به صورت کامل عمل کرده و به مقررات احترام بگذارند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: با مدیریت دقیق می‌توان آمار کشته شدگان تصادفات را کنترل کرده و کاهش داد از طریق فرهنگ‌سازی می‌توان با تعدیل رفتارهای پر خطر، نقش بازدارندگی را در سوانح ترافیکی ایفاء نمود.

https://shoma-weekly.ir/Y2pZDM