مجلس

فرهنگ انقلابی در تولید نقش تعیین کننده دارد

ما می توانیم با بهره گیری از فرهنگ غنی انقلابی خود گام های موثری در جهت توسعه، پیشرفت و ارتقاء صنعت و اقتصاد کشور خود برداریم.
نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع بسیجیان پایگاه شهدای گمنام شرکت مگاموتور گفت: 9 دی نقطه عطفی است در تاریخ انقلاب اسلامی ایران که نشان داد جنس این انقلاب و نظام با تمام انقلاب ها و نظام های دنیا متفاوت است و رمز ماندگاری نظام جمهوری اسلامی نیز در همین تفاوت هاست.

به گزارش ماد به نقل از سایپا نیوز، دکتر افتخاری-نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با توضیح جزئیات اقدامات بیگانگان و دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران و روند اتفاقات رخ داده در جهت برپایی فتنه 88 گفت: علیرغم تلاش ها و برنامه ریزی های دشمنان، وجه فرهنگی انقلاب ما سبب ناکامی دشمنان اسلام گردید و فرهنگ اسلامی ما که جزء لاینفک انقلاب ماست سبب شکست سخت دشمنان اسلام در جریان فتنه 88 توسط مردم مومن گردید.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: منظور من از فرهنگ انقلاب همان فرهنگ برخواسته از آموزه های دینی و اسلامی ماست، فرهنگی که می توانید آن را در تمام خانواده های مسلمان ایرانی بیابید. همان فرهنگی که سبب می شود همه فعالان عرصه صنعت در هر سطح و مقام و منصبی که هستند به عنوان جهادگران اقتصاد مقاومتی شناخته شوند و در اینجاست که ارزش حقیقی خانواده نمایان می شود. خانواده به عنوان کانونی گرم برای تربیت فرزندان و محلی برای دست یافتن به آرامش و آسایش برای شروع روزی جدید و پر از موفقیت است و در یک کلام می توانیم بگوییم شخصیت همه افراد تشکیل دهنده یک جامعه اسلامی در خانواده های اسلامی شکل می گیرد.

دکتر افتخاری با اشاره به اینکه فرهنگ انقلابی ما قابلیت های فراوانی دارد و فرهنگ انقلابی و اسلامی که در خانواده آموزش و نهادینه می شود می تواند نقش تعیین کننده ای در میزان موفقیت تولید، صنعت و اقتصاد کشورمان داشته باشد گفت: ما می توانیم با بهره گیری از فرهنگ غنی انقلابی خود گام های موثری در جهت توسعه، پیشرفت و ارتقاء صنعت و اقتصاد کشور خود برداریم.

وی افزود: پیروزی مردم ایران در جریان فتنه 88 سبب شد خار چشم دشمنان انقلاب و کانون امید دوستداران خود در تمام دنیا باشیم. همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند الگوی بسیجیان باید حضرت امیرالمومنین باشد، این الگو سبب شد که سوریه، لبنان، فلسطین و عراق با وجود چالش ها و بحران های بوجود آمده از طرف استکبار جهانی مقاوم باشند.

دکتر افتخاری با تقدیر از عملکرد مگاموتور در مقابله با تحریم ها افزود: تحریم ها فرصتی برای اتکا به توان داخلی است، نباید این فرصت را از دست بدهیم و بدانیم آمریکا در حقیقت با تحریم باعث شده است بتوانیم فضای تهدید را با مدیریت و تدبیر امور به فرصتی برای پیشرفت در عرصه های مختلف تبدیل کنیم.

نماینده مردم تهران با اشاره به تلاش های انجام شده در مگاموتور در جهت بی اثر ساختن تحریم ها و اتکا به توان داخلی در راستای تولید ملی گفت: مگاموتور فعالیت های موثری در ارتباط با مراکز علمی و دانشگاه ها داشته و با توجه به پتانسیل های این شرکت، باید به سمت شرکتی دانش بنیان پیش برده شود.

دکتر افتخاری در ادامه با بیان اینکه مجلس و دولت از شرکت های دانش بنیان حمایت خواهند کرد افزود: جامعه امروز نیازمند حمایت از نخبگان و شرکت های دانش بنیان است. مخترعان، صنعتگران، سرمایه گذاران و مسئولین حوزه صنعت باید در سایه اقتصاد مقاومتی و با اطلاع از اولویت های مشخص شده در مسیر ارتقاء و پیشرفت صنعت حرکت کنند و در این راستا شرکت های دانش بنیان می توانند نقش خوبی را هماهنگ سازی مخترعین، تولید کنندگان و دیگر دست اندرکاران صنعت خودروسازی ایفا کند.

وی با اشاره به لزوم نشاط بین کارکنان مجموعه گفت: اگر تلاش خود را بیشتر کنید و بدانید که براساس آموزه های دینی ما هیچ یک از تلاش های شما بی نتیجه نخواهد ماند در آخر روز با نشاط به خانه خواهید رفت.

وی در پایان با اشاره به تلاش رزمندگان اسلام و با یاد همسر و پدر شهید خود که در عملیات کربلای 4 شهید شدند گفت اکنون شما با تلاش و کار متعهدانه خود راه آنان را ادامه می دهید و کار شما سبب خواهد شد ما وام دار بیگانگان نباشیم.

https://shoma-weekly.ir/wvc1MP