مجلس

فرمایشات مقام معظم رهبری فصل الخطاب حرکت انقلاب اسلامی است

فرمایشات مقام معظم رهبری فصل الخطاب حرکت انقلاب اسلامی است و ما نباید این مسئله را فراموش کنیم .
حجت‌الاسلام سالک نماینده مردم اصفهان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر وجود برخی بی‌تدبیری ها در داخل کشور موجب افزایش فشار تحریم ها شده است‌، اظهار داشت: فرمایشات مقام معظم رهبری فصل الخطاب حرکت انقلاب اسلامی است و ما نباید این مسئله را فراموش کنیم . کشور در مسیری حرکت می کند که نیازمند است میزان نقاط ضعف خود را کاهش بدهد و نقاط قوت را تقویت نماید‌. رمز وجود این مسئله در وجود مدیرانی است که باید این مسئله را تعقیب کنند. بنابراین ممکن است در بعضی موارد ضعف مدیریتی وجود داشته باشد . کما اینکه مقام معظم رهبری به مسئله جمعیت و خانواده اشاره کردند که اوایل سال 57 حرکت به سوی رشد جمعیت بود و نرخ رشد جمعیت بالا بود ولی این رشد متوقف شد. این تدبیر را معظم له در بخش خانواده و جمعیت اظهار کردند و فرمودند که بنده نیز در این زمینه از پیشگاه خدا طلب مغفرت می کنم و توصیه کردند این مسئله باید شکل بگیرد .
عضو هئیت رئیسه مجلس با بیان وجود ضعف تدبیر در مسائل اقتصادی کشور خاطر نشان کرد : ما ضعف تدبیر و مدیریت را در مسائل اقتصادی نیز شاهد هستیم و این طور نیست نادیده بگیریم‌. نمونه این ضعف مدیریتی بحث ارز است که اخیرا در بازار رخ داد .این مسئله خود گواه است که ضعف مدیریتی و تدبیر در این راستا داریم .درهر صورت شرایط کشور رو به پیشرفت و کامل است و ضرورتا باید این موانع برطرف بشود تا به آن قله هایی که سند چشم انداز کشور است برسیم .
احمد سالک با بیان اینکه با اخلالگران بازار ارز و سکه باید برخورد قاطعانه صورت پذیرد اظهار داشت : مجلس شورای اسلامی قدرت اجرایی ندارد و فقط در جایگاه وضع قانون و نظارت بر اجرای درست قانون است . برخورد با اخلالگران در حیطه وظایف دستگاه قضایی و امنیتی و انتظامی است‌. در خصوص  بازار ارز باید با تیم ها و باندهای اخلالگر و شبکه های نفوذی که از بیرون مرزها هدایت می شوند قاطعانه برخورد کرد‌، این توقع و انتظار مجلس از دستگاههای ذی ربط است‌. مسئله ارز در عین حالی که باید به سمت منافع اقتصادی و مطالبات مردمی هدایت شود ولی باید با اخلالگران  آن برخورد قاطع و قضایی نیز بشود .

https://shoma-weekly.ir/gmll5x