ویژه

فراکسیون حزب موتلفه اسلامی بازوی توانای مجلس شورا

فراکسیون حزب موتلفه اسلامی هیچ فاصله ای با گروههای اصولگرایی معتقد به فقاهت و ولایت ندارد
عبدالرضا مصری - روش و منش فعالیت فراکسیون حزب موتلفه اسلامی در مجلس شورای اسلامی از ابتدای تشکیل این فراکسیون در مجلس نهم، همانند حزب موتلفه اسلامی که در طی سالهای فعالیت خود، همیشه حضوری فعال، پایدار و بی جنجال داشته و همواره در خط امام و رهبری گام برداشته است؛ این فراکسیون نیز در مجلس شورای اسلامی از سیره شهدای حزب موتلفه اسلامی استفاده نموده و از منشور موتلفه اسلامی بهرمند برده است، تلاش کرده تا همان راه را ادامه دهد.

دغدغه حل مسایل کشور و کمک به رفع مشکلات پیش روی پیشرفت و توسعه کشور، بدون ایجاد جنجال و دعوا و سهم خواهی گروهی و جناحی یکی دیگر از اهداف فراکسیون موتلفه اسلامی است؛ اظهارنظرهای کارشناسی و تخصصی در حوزه های مختلف چون مسایل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، همچنین بررسی قوانین مختلف مطرح شده در مجلس ، و اتفاق نظر یکپارچه اعضا فراکسیون در صحنه هایی که نیاز به رای گیری جمعی در مجلس برای رای دهی و یا عدم رای به آن از دیگر ویژگی های فراکسیون است .

البته ناگفته نماند ؛ خطوط قرمز ما برای رای دادن و عدم رای اعتماد به یک وزیر ، در فراکسیون حزب موتلفه اسلامی، فتنه 88 بوده است. فراکسیون موتلفه هر وزیری را که فتنه 88 را محکوم کرد، برای ما حجت بوده و به آن رای اعتماد دادیم . اما هر کسی که فتنه 88 را محکوم نکرد و ثابت شد که وی از معتقد و ازعوامل فتنه بوده است، تمامی اعضا یکپارچه به اعتماد وزیر رای ندادند.

نمونه بارز این حرکت فراکسیون حزب موتلفه اسلامی، در رابطه با رای اعتماد دکتر فرهادی برای تصدی وزارت علوم و تحقیقات و فن آوری بود که فراکسیون از ابتدا اعلام نمود، اگر وی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی فتنه 88 و عوامل آن را محکوم کند، فراکسیون حزب موتلفه اسلامی نیز به صورت یک پارچه به ایشان رای بدهد .

بنده هم در جلساتی متوجه شدم که منش دکتر فرهادی با عوامل فتنه 88 جدا است ، پیش بینی بالاترین رای را برای ایشان کردم. لذا به نسبت جمعیت حاضر در مجلس آقای فرهادی رای بالایی آورد. البته فضایی در مجلس به وجود آمدف گویا کسانی که در مجلس تریبون دار بودند، علاقه ای به رای آوری جناب فرهادی نداشتند و به طرق مختلف چالش هایی را ایجاد کردند که این کار صحیحی نبود. از سوی دیگر رییس جمهور محترم برای آنکه بتواند برای وزیر پیشنهادی خود، رای اعتماد بگیرد، باید مباحث مختلفی را از مسایل کشور بیان می کردند ،خصوصا مباحثی که دارای اهمیت زیادی برای نمایندگان است، مسایل انرژی هسته ای و مذاکرات 5+1 از اهمیت زیادی برخوردار بود که رییس جمهور می توانست از توفیقات تیم هسته ای سخنی به میان آورد!! لیکن باتوجه به فضایی که در مجلس ایجاد شد؛ نمایندگان با رای بالایی دکتر فرهادی را برای تصدی وزارت علوم انتخاب نمود .

فراکسیون حزب موتلفه ضمن حضور کیفی و کارشناسانه در راستای کمک به اصل نظام و کمک به دولت قدم برداشته است. باید گفت آنجایی که خط قرمز نظام جمهوری اسلامی است ، خط قرمزهای فراکسیون حزب موتلفه اسلامی است و ما برای خود خط قرمزی قایل نیستیم و چهارچوبی برای خود ایجاد نکرده ایم. این موضوع زیبا ترین جهت گیری یک فراکسیون است که خودش برای خود امتیازی قایل نیست و همیشه منافع کشور و نظام را اولویت داده و خطوط قرمز آن همان خطوط قرمز نظام است که همین امر موجب توفیق ما بوده است .

اتفاق آرایی که در فراکسیون وجود دارد ، قابل تحسین است زیرا تاکنون موضوعی در فراکسیون مطرح نشده است که نصف اعضا مخالف و نیمی دیگر موافق باشد ؛ همیشه بالای 98 درصد از اعضا متفق القول بوده اند.

از آنجایی که هر فراکسیون به عنوان یک بازوی فکری مجلس می تواند عمل کند، فراکسیون حزب موتلفه اسلامی درجلساتی که داشته است، هرلایحه ای را با متخصصین آن امر مطرح کرده مورد بررسی قرار داده اند تا به صورت کارشناسی بتوانیم ورود سازنده ای داشته باشیم. در برخی از موضوعات هم که به صورت کلی مطرح شده است، تمام اعضای فراکسیون شرکت فعال داشته اند. بررسی قانون مالیات ، اساس نامه شرکت نفت و ... توفیقات خوبی را داشته ایم .

در روند فعالیت فراکسیون حزب موتلفه اسلامی باید گفت ، فراکسیون ضمن اینکه اصول و چهارچوب های انقلاب را کاملا رعایت کرده است ،خطوط قرمز نظام را خط قرمز خود محسوب می کند و خود را ملزم به رعایت آنها می نماید.

از طرفی این فراکسیون توانسته است توفیق همگرایی با سایر اصولگرایان را در جبهه های مختلف داشته باشد، این یکی از توفیقات بزرگی است که ما توانستیم همگرایی بین فراکسیون رهروان ولایت و فراکسیون اصولگرایان را کاملا برقرار کنیم، که خوشبختانه این امر نتایج خوبی را در برداشته است . در راستای منافع نظام ، فراکسیون ما هیچ خط کشی و فاصله ای با گروههای اصولگرایی که معتقد به فقاهت و ولایت هستند، نداریم . /

* رییس فراکسیون حزب موتلفه اسلامی

https://shoma-weekly.ir/7Aynwb