مجلس

فتنه گران دنبال کمرنگ کردن تأثیر مردم بر سرنوشتشان بوده و هستند

رئیس فراکسیون حزب موتلفه اسلامی از در پیش بودن فتنه ای پیچیده تر از فتنه 88 که قصد سوء‌استفاده از فضای رقابتی انتخابات دارد، خبر داد که توسط مراکز مطالعاتی آمریکا طراحی شده است.
عبدالرضا مصری در آستانه سالروز حماسه نه دی در گفتگو با نما گفت: به طور قطع نه دی یک حرکت خروشان مردمی در بیعت مجدد با امام امت مقام معظم رهبری است. حسن روز نه دی این است که این میوه ای که حاصل شد، به صورت نارس نبود. بلکه این امر در صبوری کامل انقلاب و دلسوزان آن و از طرفی ایجاد فرصت به مدعیان تقلب ، به وجود آمد و در مقطعی مردم ورود پیدا کردند که همه فرصتها به کسانی که ذره ای احتمال کج فهمی و یا انحراف داشته و نسبت به مسایل کشور فهم درستی نداشته باشند؛ همه این ابهامات و شبهات در نه دی از بین رفت .

وی افزود: معتقدم درآن مقطع به اندازه کافی فرصت داده شد ولی عده ای از ای فرصت پیش آمده استفاده نکردند، خصومت آنها در براندازی نظام برای مردم مسجل شد، که اینها به دنبال ارزش ها و به دنبال زدن ریشه انقلاب هستند. لذا این بیت مجدد و خروش یکباره مردم حاصل همه صبوری هایی بود که در این هشت ماه مردم انجام دادند. معتقدم که در بهترین موقعیت و فرصت این عمل در کشور رخ داد.

مصری ادامه داد: در نه دی مردم با بصیرت خود خط فتنه را حتی از خط اصلاح طلبی جداکردند و افرادی که در درون انقلاب هستند اما گفتمان های متفاوتی دارند تمایز گذاشتند با کسانی که در خارج از محدوده انقلاب و در خارج از محدوده جغرافی کشور با سرویس های اطلاعاتی و جاسوسی بیگانگان اهداف شوم خودرا پیش می بردند. به لطف خدااین حوادث درکشور ما کم شد و این خط کشی صورت گرفت .

وی افزود: نه دی نقطه عطفی در جریان انقلاب است . جریان فتنه را نباید به سادگی و به عنوان یک حادثه وگذر طبیعی قلمداد کرد و از آن بگذریم . این روز فراموش شدنی نیست ؛ من بارها عرض کردم، این موضوع نباید برای هیچ کسی قابل گذشت باشد چه اصولگرایان و چه اصلاح طلبان! چون در همان مقطع بسیاری از اصلاح طلبان باز گشتند و خط خود را از براندازان نظام جدا و ناخالصی هایشان را جداکردند. لذا این نقطه عطف در تاریخ نظام ما باقی خواهد ماند و خدشه ای هم وارد نخواهند کرد.

مصری در ادامه خاطر نشان کرد: در جریان فتنه عده ای به دنبال رنگ کردن مردم بود، در صورتی که انقلاب ما رنگ خدایی و ولایت به خود دارد، به نظر من مردم با این رنگ بازی ها نمی توانند رنگ کنند .مردم ما برای حفظ نظام صبوری می کنند و کوتاه می آیند. اما برخی تصور می کنند که مواضع آنها مواضعی است که پیش می رود؛ نه دی عرصه خوبی بود برای روشن شدن اینکه مردم برابر آنها صبوری کردند یا از آنها پشتیبانی می کنند.

وی تصریح کرد: ما در آینده دو انتخابات را در پیش داریم؛ استکبار معلوم نیست که با چه ترفند و راهکاری برای براندازی انقلاب نقشه کشیده اند . بیش از 200 مرکز مطالعاتی در آمریکا مرتبا مشغول این هستند که چه ترفندهای را در ارتباط با نظام مقدس جمهوری اسلامی و براندازی آن کار کنند. آنهابه این موضوع رسیده اند که دیگردیگر جنگ و تحریم و... راه به جایی نخواهدبرد . ولی دشمن قاعدتا از ابزار داخلی برای نفوذ بیشتر استفاده خواهد کرد و بهترین ابزار هم ممکن در جریانات انتخابات بکار گیرد . به طوری که اگر کسی هدفش را مطلق برای تصاحب مسندی قرار داده باشد ممکن است ، دستمایه دشمن قرار گیرد و با استفاده از فضای رقابتی ، به دنبال فتنه دیگرهستند .

مصری در پایان خاطر نشان کرد: مردم ما به جهت سیاسی دارای بالاترین درک و بصیرت هستند و تمام این شرایط راتشخیص می دهند. به نظر نمی رسد دشمن با همان رویه قبل بخواهد کاری انجام دهد بلکه ما باید جریان های جدید را بشناسیم ، چرا که ممکن است که یک جریانی به مراتب پیچیده تر از جریان فتنه 88 به بروز کند، تا زمانی که مردم با ولایت هستند این کشور مصون است
https://shoma-weekly.ir/0gqNxz