مجلس

فاطمه رهبر: شورای نگهبان با درایت و تیزبینی رجال مذهبی و سیاسی را تائید کند

فاطمه رهبرنماینده مردم تهران و ری و شمیرانات واسلامشهر در این رابطه گفت: فصل الخطاب در اقدامات اساسی کشور قانون است و در راس آن قانون اساسی ما که اصول کلی حرکتهای ما براساس قانون اساسی شکل می گیرد. طبق اصل 115 قانون اساسی رئیس جمهور باید از میان رجال سیاسی و مذهبی انتخاب شود . در این بخش قانون اساسی کاملا شرایط رئیس جمهور را مشخص می کند.

فاطمه رهبرنماینده مردم تهران و ری و شمیرانات واسلامشهر در این رابطه گفت: فصل الخطاب در اقدامات اساسی کشور قانون است و در راس آن قانون اساسی ما که اصول کلی حرکتهای ما براساس قانون اساسی شکل می گیرد. طبق اصل 115 قانون اساسی رئیس جمهور باید از میان رجال سیاسی و مذهبی انتخاب شود . در این بخش قانون اساسی کاملا  شرایط رئیس جمهور را مشخص می کند.
وی با اشاره به حضور افراد متعدد برای حضور در این عرصه رقابتی کشور تصریح کرد : برای انتخابات ریاست جمهوری ما شاهدعزیزانی هستیم که ممکن است سابقه خوبی داشته باشند وطبیعتا باید ایده های خوبی در جهت بهبود شرایط کشور ارائه دهند و یا برای رسیدن به اهداف بلند مدت درتحقق برنامه توسعه و رسیدن به افق وچشم انداز؛ بتوانند برنامه ها وپیشنهادهایی را مطرح کنند.  ولی در حد و اندازه ای که بتوانند در اداره تمام امور کشور به عنوان یک رئیس جمهور انجام وظیفه کنند ، نیستند.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خاطر نشان کرد :  در اصل 113 قانون اساسی مطرح شده است که بعد از مقام رهبری ، رئیس جمهور عالی ترین و رسمی ترین مقام کشور است و مسوولیت اجرای قانون اساسی و ریاست قوه مجریه را جز مباحثی که مستقیما به رهبری مربوط می شود را به عهده دارد. این نشان میدهد که وظیفه رئیس جمهور یک وظیفه ی خطیری است .
وی افزود : با توجه به شرایط داخلی و بین المللی و منطقه ما کسی را می خواهیم که  به واقع بتواند از عهده امور بربیاید و طبق قانون به مدت 4سال بتواند برای کشور کار کند . طبیعتا این فرد باید کسی باشد که دارای خصوصیات مختلف و دارای برنامه های گوناگون باشد . به صرف این که فردی باسابقه ای در مسوولیتهایی در وزارتخانه ها و یا نمایندگی مجلس و یا سازمانها و نهادهایی که دارای انجام وظیفه هستند، هرچند اگردارای فعالیتهای موفقی بودند ، بعید است که بتوانند درسمت  ریاست جمهوری ایفای نقش بکنند.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به وظیفه خطیر شورای نگهبان تاکید کرد: به نظر می رسد طبق قانون اساسی وظیفه شورای نگهبان در این شرایط  دوچندان سخت تر می شود . انتظار این است که اعضای شورای محترم با درایت و تیزبینی و دقت نظری که دارند ؛ افرادی معرفی شوند و مورد تائید به عنوان رجال مذهبی و سیاسی قرار گیرند که بتوانند گره ای ازمشکلات کشور را باز کنند و باتوجه به اهدافی که در قوانین کشور تعیین شده بتواند نظام را بهتر و موفق تر به اهداف نهایی برسانند.   

https://shoma-weekly.ir/XYKuAO