مجلس

فاطمه رهبر : دغدغه حرکت با آهنگ ولایت داشت

ایشان درهمه حال دیگران را به پیروی از ولایت مطلقه فقیه سفارش می کردند. یک جمله تاریخی و ماندگار از ایشان در ذهن همه ما باقی خواهد ماند، جمله حرکت با آهنگ ولایت را دائما تکرار می کردند. به نظر من آقای عسگر اولادی به معنای واقعی ذوب در ولایت بودند.

فاطمه رهبر عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در رابطه با در گذشت حاج حبیب الله عسگر اولادی اظهار داشت: ضایعه از دست دادن حاج حبیب الله عسگراولادی اتفاق بسیار سنگینی برای همه کسانی است که ایشان را از نزدیک می شناختند و به ایشان علاقمند بودند . در گذشت این مفسر قرآن کریم ، یار باوفا و متعهد امام (ره) و مقام معظم رهبری تسلیت می گویم .

وی افزود: حاج حبیب الله عسگراولادی از سنین جوانی و نوجوانی تا آخرین لحظات عمر خودشان در خدمت اسلام بودند ، ایشان خود را خدمت گذار اسلام و انقلاب و محرومین می دانستند.

نماینده مردم تهران خاطر نشان کرد: ایشان درهمه حال دیگران را به پیروی از ولایت مطلقه فقیه سفارش می کردند. یک جمله تاریخی و ماندگار از ایشان در ذهن همه ما باقی خواهد ماند، جمله حرکت با آهنگ ولایت را دائما تکرار می کردند. به نظر من آقای عسگر اولادی به معنای واقعی ذوب در ولایت بودند.

وی در ادامه اظهار داشت: از نزدیکان ایشان درهمین دوران بیماریشان شنیدم که ایشان در ساعتهای آخر عمرشان ، نگران کارهای خودشان در کمیته امداد حضرت امام( ره) بودند، ایشان در خواست داشتند که زودتر به مرخص شوند تا به امور خود در این مجموعه بپردازند.

فاطمه رهبر عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی عنوان کرد: من توفیق داشتم که در حدود 17 سال از نزدیک در خدمت ایشان درجلسات شورای مرکزی حزب موتلفه شاگردی کنم. فکر پویا، خلاق و مبتکر ایشان در بسیاری از مراحل حساس سیاسی کشور همیشه کارگشا بود.

وی ادامه داد: در برخی از موارد که همیشه بحث و گفتگوها در جلسات متعدد به نتیجه نمی رسید، ایشان بعد از اینکه با صبوری و بردباری مطالب دیگران را بادقت گوش می کردند ، با تواضع و فروتنی همه صحبتها را تحمل می کردند و در نهایت یک وقتی را از رئیس جلسه می گرفتند، مزاحی کوچکی ویا خاطره شیرینی را مطرح می کردند تا آن خستگی ناشی از مباحث از روح افراد برطرف شود. سپس آیه ای از قرآن کریم را تلاوت می کردند و چند پیام و نکته را از آن آیه استخراج می کردند و براساس همان پیام هایی که از آن آیه یافت می کردند، موضوع مورد بحث جلسه را حلاجی و گره گشایی می کردند و در آن بحث مورد نظر حرف و نتیجه نهایی را بیان می کردند وسخن پایانی ایشان مانند آبی بود بر تمام سخنان داغ و آتشینی که مطرح شده بود. در روزهای اول جلسات که خیلی شناختی از ایشان نداشتیم، پیشنهاد می کردیم که حاج آقا این مطالب را از ابتدا می فرمودید اما ایشان می گفتند که جلسه باید مطالب خود را عنوان کند .

رهبر متذکر شد : در سالهای اخیر تاکید بسیار زیادی در خصوص جوانان داشتند و خیلی امیدوار بودند که حزب موتلفه اسلامی متکی برخود باشد نه متکی برافراد . تلاش این بود که جوانان بتوانند در حزب موتلفه رشد پیدا کنند و مسوولیتها را به عهده بگیرند.

وی در ادامه تصریح کرد: حاج حبیب الله عسگراولادی در تمام تصمیمات سیاسی و حزبی و تشکیلاتی اولین چیزی را که مد نظر می گرفتند رضایت خدا بود سپس ارئه نظر می دادند نشات گرفته از نگاه الهی ایشان بود که گاهی اوقات مطالبی را بسیار دقیق البته شیرین و آموزنده از برخی خاطراتشان و از سالهای قبل و بعد از انقلاب در زمان نزدیکی ایشان با حضرت امام راحل و ملاقاتهایی با بزرگان دینی و انقلابی داشتند، نکات بسیار ظریف ودقیقی را بیان می کردند که گویا این مطالب برای یکی دو روز گذشته بوده است . به قدری سلولهای مغزی ایشان فعال و پویا بود که هیچ چیزی را فراموش نکرده بودند و این نشانگر این بود که ذهن و فکر ایشان مانند یک جوان ، پویا و فعال در جهت خدمت رسانی به اسلام است

رهبر با بیان خاطره ای در زمان تشکیل واحد خواهران حزب یادآور شد: به خاطر دارم در زمان تشکیل واحد خواهران حزبی در سال 75 با حضور چندی از خوهران شروع بکار کردیم، که جا دارد از مرحومه سرکار خانم نظیفی یادی کنم که یاد ایشان برای همیشه برای ما زنده است، در جذب نیروهای حزبی و برنامه ها و کارها برنامه ریزی می کردیم که به محضر حاج آقا عسگراولادی رسیدم ، ایشان تاکید داشتند که به جای اینکه به دنبال عضو گیری باشیم به دنبال خواهریابی باشیم و به برادران و واحد تشکیلات توصیه می کردند که خواهریابی و برادریابی کنیم تا اینکه عضو گیری کنیم. چرا که اگر این مسئله باعث ماندگاری حزب می شود و از انحراف درونی جلوگیری می شود .

رهبر با اشاره به کم لطفهایی که در ماههای اخیر در حق آقای عسگراولادی شده بود خاطر نشان کرد: در ماههای اخیر کم لطفهای زیادی در حق ایشان شد . علی رغم تخریبهایی که برخی در نسبت به ایشان داشتند به دلیل مطالبی که ایشان رابطه با جریان فتنه و فتنه گران مطرح کردند. این مطالب فارغ از بحثهای تشکیلاتی و سیاسی وجناحی بود و ناشی از نگاه عمیق ایشان به نظام و انقلاب بود و کسانی که ایشان را از نزدیک نمی شناختند این مطالب برایشان قابل تحمل نبود.

وی افزود : یاد دارم یک نفر در خارج تشکیلات و از گروههای دیگر عنوان کرده بودند و نامه ای داده بودند که حاج آقا عسگراولادی را از حزب کوتلفه اسلامی اخراج شوند . ایشان همان روز با فرتنی و با بردباری که نشات گرفته از روح بزرگ ایشان بود به جلسه شورای مرکزی آمدند و عنوان کردند که تصمیم داشتم نیایم تا اگر قرار باشد که شورای مرکزی تصمیمی در رابطه با من بگیرد در نبود من راحتتر بتواند تصمیم گیری کند . اگر بخواهید به من مرخصی بدهید و یکسال من حضور در حزب نداشته باشم چرا که من یک تکلیفی و یک وظیفه ای دارم که باید یک حجت شرعی برای شب اول قبرم داشته باشم و برای مولای خودم پاسخی داشته باشم. که همه اعضای شورای مرکزی از این برخورد حاج آقا عسگراولادی متاثرو گریان شدند و گامهای ایشان را به دیده منت داشتند .

رهبر با اشاره به خصایص اخلاقی حاج آقا عسگراولادی تصریح کرد : حاج آقا عسگراولادی روح بزرگی داشتند و اقداماتی بزرگی انجام دادند. شخصیتی که از ایشان سراغ داریم خصایص و خلق و خوی اخلاقی ایشان که شخصیتی فهیم و دانا، مخلص، مجاهد، پرتلاش، صبور و خستگی ناپذیر و دهها خصلت حسنه را می توانیم نام ببریم . این خصایص پیری را برای ما ساخته بود که شاید نه تنها حزب موتلفه بلکه برای نظام یک ستون محسوب می شدند و شاید نتوان این همه خصلت را درفرد دیگری سراغ بگیریم . به هر طریق همه ما از وجود ایشان محروم شدیم. شخصیتی که خودش را وقف انقلاب کرده بود . اگر بخواهیم یک شاخصه بسیار مهم ویک شان برای ایشان قائل شویم ولایت مداری و ولایی بودن حاج آقا عسگراولادی بود که برای همه ما می تواند درس باشد و انشاالله با آن روحیه بزرگی که داشتند و با آن اشرافی که برمتون قرآن داشتند، امیدواریم خداوند متعال ایشان را با قرآن کریم محشور نمایند. با توجه به فوت ایشان در این ایام انشاالله با ائمه اطهار و با حضرت اباعبدالله الحسین(ع) محشور شوند ./

https://shoma-weekly.ir/19IAlA