مجلس

فاطمه رهبر: توافق ژنو تبلیغات دروغ علیه ایران را باطل کرد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بهبود وجهه ایران در عرصه بین‌المللی را از آثار مثبت توافق هسته‌یی اخیر با 1+5 عنوان و تاکید کرد که موضوع این توافق یک موضوع جناحی و سیاسی نیست.

فاطمه رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: موضوعات مربوط به مساله هسته‌یی کشورمان یک موضوع جناحی و سیاسی نیست بلکه یک موضوع ملی است؛ زیرا ما هزینه‌های ملی داده‌ایم و در یک جنگ نابرابر قرار داشتیم که حق مسلم ما را از ما دریغ داشتند و با تفاهماتی که در داخل خودشان پیش می‌بردند جلوی خیلی از برنامه‌های هسته‌یی ما را گرفتند و ما را درگیر مسائلی کردند که موجب اتلاف وقت، انرژی و پتانسیل کشور شد.

وی اضافه کرد: در کنار این مسائل و مشکلات، اتفاقات ملی هم برای ما حادث شد. ما شهدای هسته‌یی تقدیم کردیم اما نهایتا طبق فرمایش مقام معظم رهبری در مورد این توافق که فصل‌الخطاب بود با همه تلاش‌ها و کم و زیادی که هست، اصل حق غنی‌سازی را برای ما مسلم دانستند. این امتیازی است که تاکنون برای ما قائل نبوده‌اند.

این عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس با اشاره به جلسه روز چهارشنبه مجلس با محمدجواد ظریف تصریح کرد: در این جلسه تمامی سلایق سیاسی موجود در مجلس در مورد توافق اخیر صحبت کردند و همه از اقدامات تیم مذاکره‌کننده قدردانی کردند.

رهبر ادامه داد: آنچه آقای ظریف هم بر آن تاکید کرد این است که این توافق شش ماه بیشتر عمر ندارد در صورتی که طرفین به مفاد آن عمل کنند اما هرگونه بی‌توجهی به هر بندی از این تفاهمنامه دال بر عدم اجرای مابقی مفاد آن محسوب خواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: طبیعتا در این توافق طرف مقابل یکسری خواسته‌هایی از جمله توقف غنی‌سازی 20 درصد از ما داشت. به نظر می‌رسد اگرچه نمی‌توان گفت که برای گام اول این توافق ایده‌آل بوده یا مذاکرات دیگر تمام شده اما تمام تلاش ایران در این توافق به منصه ظهور رسید و این جای تقدیر و تشکر کرد.

این نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم دقت‌نظر و نظارت درباره چگونگی تداوم مذاکرات اظهار کرد: خلف مکرر وعده‌های استکبار جهانی و آمریکا موضوعی است که رهبری بارها نسبت به آن هشدار داده‌اند. ما در مراحل مختلف قبل و بعد از انقلاب این خلف وعده‌ها را دیده‌ایم بنابراین باید باهوش، زکاوت و دقت نظر زیادی فعالیت‌ها را رصد کنیم و اگر ان‌شاءالله با شرایط فعلی کار پیش برود باید برنامه‌ها و فازهای بعدی برای شش ماه آینده در دستور کار تیم هسته‌یی باشد و اقدامات عملیاتی و مناسب برای ادامه راه پیش‌بینی شود.

رهبر در پایان بهبود وجهه ایران در عرصه بین‌الملل را از آثار مثبت این توافق دانست و تاکید کرد: تاکنون تبلیغات در این مسیر بود که ایران یک کشور خودسر است که با نگاه خودمحوری اقداماتش را پیش می‌برد اما توافقنامه اخیر نشان داد ایران خود را ملزم به رعایت یکسری اقدامات بین‌المللی می‌داند و این برای از بین بردن شبهاتی که سالیان سال از سوی استکبار علیه ایران تبلیغ شده بود بسیار مفید است و چهره جدیدی را از ایران به دنیا نشان خواهد داد.

https://shoma-weekly.ir/Egwzey