مجلس

فاطمه رهبر: بیمه زنان سرپرست خانوار نیازمند اعتبار است

برای اینکه بتوانیم زنان سرپرست خانوار را تا جایی که امکان دارد تحت پوشش قرار دهیم به نحوی که این موضوع از طرف شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز مورد تایید باشد، اجرایی شدن این امر را را منوط به تحت پوشش پوشش بودن کمیته امداد کردیم. به عبارتی با توجه به کمبود بودجه تصمیم گرفته شد زنان بیمه شوند که تحت پوشش کمیته امداد قرار داشته باشند.
عضو فراکسیون حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به پیش‌بینی 150میلیارد ریال اعتبار برای اجرایی شدن بیمه زنان سرپرست خانوار در بودجه 94 گفت: پیشنهاد تحت پوشش قرار دادن زنان در طرح بیمه زنان سرپرست خانوار به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شده است البته به دلیل کمبود بودجه تنها افرادی که تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند، مشمول این موضوع می‌شوند.

فاطمه رهبر در گفت‌و‌گو با میزان، در خصوص بیمه زنان سرپرست خانوار گفت: معاونت امور زنان خانواده ریاست جمهوری در خصوص بیمه زنان سرپرست خانوار باید لایحه دائمی را به مجلس شورای اسلامی ارئه دهد تا پس از بررسی توسط نمایندگان مردم در خانه ملت به تصویب برسد.

وی در ادامه تصریح کرد: در سال گذشته بودجه مورد نیاز نیاز برای ساماندهی و اجرایی شدن بیمه زنان سرپرست خانوار یک هزار میلیارد ریال محاسبه شده بود که به دلیل موقتی بودن این لایحه و مبلغ بالای اعتبارات اعلام شده، شورای عالی انقلاب فرهنگی لایحه مورد نظر را رد کرد.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم زنان سرپرست خانوار را تا جایی که امکان دارد تحت پوشش قرار دهیم به نحوی که این موضوع از طرف شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز مورد تایید باشد، اجرایی شدن این امر را را منوط به تحت پوشش پوشش بودن کمیته امداد کردیم. به عبارتی با توجه به کمبود بودجه تصمیم گرفته شد زنان بیمه شوند که تحت پوشش کمیته امداد قرار داشته باشند.

رهبر در خاتمه مطرح کرد: اعتبار پیش بینی شده برای این امر بودجه سال اینده، 150میلیارد ریال است که مبنای محاسبه آن تعداد افرادی بوده است که تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند . به عبارتی همانطور که پیش تر اشاره شد، تنها زنان سرپرست خانوار که تحت پوشش کمیته امداد هستند، بیمه خواهند شد.

https://shoma-weekly.ir/QZRStu