مجلس

فاطمه رهبر: آمریکا خود را از قوانین جهانی مستثنی می داند

آمریکا با ادعای مترقی بودن خود را از الزاماتی که برای دیگر کشورها مقرر می کند مستثنی می داند.
=نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: آمریکا با ادعای مترقی بودن خود را از الزاماتی که برای دیگر کشورها مقرر می کند مستثنی می داند.

عضو فراکسیون حزب مرتلفه اسلامی در مجلس گفت: بعد از انقلاب اسلامی زنان توانستند جایگاه خود را پیدا کنند در زمان قبل از انقلاب به دلیل مشکلاتی که وجود داشت به زنان مؤمن و متعهد به اخلاق اجازه حضور در جامعه را نمی دادند.

فاطمه رهبر در میزگرد مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه زن و خانواده که در جشن میلاد کوثر حزب مؤتلفه اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: زنان بعد از انقلاب اسلامی جایگاه خود را پیدا کرده اند در زمان قبل از انقلاب به دلیل مشکلاتی که وجود داشت زنان مؤمن و متعهد به اخلاق نمی توانستند در جامعه حضور داشته باشند و حتی اجازه این کار به آنها داده نمی شد اما در حال حاضر اینگونه نیست و زنان در تمامی عرصه های مختلف حضور دارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۶۲ درصد قبولی های دانشگاه ها را زنان تشکیل می دهند، ادامه داد: در زمینه آموزش عالی خوشبختانه بی سوادی ریشه کن شده است و زنان و دخترانی که در دورافتاده ترین نقاط کشور هم زندگی می کنند باسواد هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تفاوت نگاه غرب با جمهوری اسلامی به مقوله زن در این است که آنان فی نفسه به زن نگاه می کنند اما ما زنان را در کنار خانواده می بینیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه بعد از انقلاب اسلامی شاهد ارتقاء شاخص امید به زندگی در زنان بودیم، گفت: هم اکنون نیز این شاخص دائماً در حال ارتقاء و بهبود است.

در زمینه بهداشت نیز کاهش مرگ و میر مادران در زمان زایمان را داریم و دختران جوان ما علاوه بر حضور در دانشگاه ها در زمینه های مختلف ورزشی، فرهنگی و سیاسی حضور دارند.

وی با تاکید بر اینکه در زمینه بین المللی زنان ما به عنوان الگو و نمونه برای زنان جهان تلقی می شوند، ادامه داد: الگوبرداری از زنان ایرانی در میان زنان جهانی بسیار قابل مشاهده است و این مسئله در میان زنان مسلمان بیشتر دیده می شود همانگونه که در جنبش های انقلابی منطقه شاهد این مسئله بوده ایم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: نگاه غرب به زن در بحث برابری جنسیتی با مردان است، آنان معتقدند هر اتفاقی که برای مردان می افتد عین آن هم باید در مورد زنان بیفتد و ما این نگاه را ظلمی در حق زنان می دانیم چرا که دین مبین اسلام نگاه بهتری به زنان دارد و برای آنان حقوقی چون مهریه و اجرت المثل و غیره را در نظر گرفته است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست نمایندگان پارلمان ها در اجلاس نیویورک که ایران به عضویت آن درنیامده است، ادامه داد: آمریکا هم که خود طراح این موضوع بوده به عضویت این کنوانسیون درنیامده است؛ آمریکایی ها مدعی هستند قوانین شان به شدت مترقی بوده و این دستوراالعمل ها تنها اختصاص به کشورهای جهان سوم دارد و ایران معتقد است با توجه به قوانین مترقی اسلام نیازی به پیچیدن نسخه های غربی برای زنان ایرانی مسلمان نیست. با این وجود ما دراین اجلاس شرکت کردیم و در سه سخنرانی خود به ارائه دیدگاه های اسلام و مقام معظم رهبری و امام راحل و قوانین موجود در جمهوری اسلامی پرداختیم.

مشروح این میزگرد را در شماره آینده هفته نامه شما بخوانید.

https://shoma-weekly.ir/vkfsHl