مجلس

غرب‌زدگان عاملان نفوذ دشمن در لایه‌های پنهان نظام هستند

دولتمردان و مسئولان نظام جمهوری اسلامی، باید توجه داشته باشند که هر کجا که قرار است روابط سیاسی و اقتصادی را توسعه دهیم مبنا بر پایه عزت، حکمت، مصلحت کشور باشد؛ یعنی حکیمانه تصمیم بگیریم و نگذاریم عزت ملت ایران پایمال شود
اسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز، در گفتگو با «شما» در خصوص روند نفوذ دنیای غرب به بهانه توسعه اظهار داشت: برای بحث در رابطه با نفوذ کشورهای بیگانه که توسط مقام معظم رهبری مورد توجه قرار گرفته و هشدارهایی دادهاند؛ باید چندین نکته را درنظر داشته باشیم، اول آنکه روشنفکرانی که مدعی توسعه در کشور مبتنی بر مدار کشورهای غربی هستند، دیدگاهشان غربزده است.

وی افزود: چندین سال قبل مقام معظم رهبری در سخنان خود اشاره داشتند که روشنفکری در ایران مریض متولد شد و متاسفانه همین روند بیماری هم ادامه پیدا کرد؛ به طوری که دیدگاه روشنفکران جامعه غربزده است و توسعه و پیشرفت را در گرو هضم در فرهنگ غرب میدانند و مظاهر تمدن غرب و نظام لیبرال دموکراسی حاکم بر غرب و آمریکا را مذموم نمیدانند.

سعیدی تصریح کرد: حال اگر در مقابل افراد غربزده هرچه از نفوذ و توطئه بیگانه صحبت کنید، آنها این نظر را نمیپذیرند، زیرا دیدگاه آنها مبنای مادی پیدا کرده است؛ دیدگاهی که بیان میکند، انسان باید به هر نحو و قیمتی رفاهش تامین شود ولو اگر در این بین هویت انسانی او از بین برود. لذا تا زمانی که تصمیمگیران حوزه توسعه از حضور این نوع روشنفکران باشد؛ طبیعی است که آنها اصلا نفوذ و توطئه بیگانه را نخواهند فهمید و حتی متذکران خود را متهم به توهم خواهند کرد. لذا در تذکر به این افراد فقط خود را خسته کردهایم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: به نظر میرسد برای مقابله با نفوذ و عوامل نفوذ در کشور، در ابتدای امر تصمیمگیران حوزه توسعه کشور در هر زمینهای، باید افرادی باشند که از جهت اعتقادی در نظام لیبرال دموکراسی غرب غرق نشده باشند و نسبت به این دیدگاه تشکیک کنند، این یک موضوع مبنایی است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی افزود: البته در همان ابتدای انقلاب، این افراد که در لایههای انقلاب حضور داشتند، حضرت امام(ره) و در این مقطع زمانی مقام معظم رهبری تذکرات مکرری دادهاند؛ اما این افراد یک گوششان در بوده و گوش دیگر دروازه؛ زیرا مبنای اعتقادی و نگرش و جهانبینی آنها مادی است. به عبارت دیگر به اومانیسم عقبی معتقدند، به اومانیستی که انسان را خدا میپندارد و خارج از این دایره هستی قدرت و خدایی وجود ندارد. لذا انسان محور است. مسلما این افراد در عمل هم برمبنای افکارشان رفتار میکنند، هرچند ظاهرالصلاح باشند.

اسماعیل سعیدی تاکید کرد: به نظر من دستاندرکاران مباحث توسعه باید افرادی باشند که عمیقا به اسلام کاربردی و عملیاتی و به توانمندی مکتب اسلام اعتقاد داشته باشند. اعتقاد کامل داشته باشند که دین، دنیای انسان را تامین و تضمین خواهد کرد. عدم باور به این نگرش یکی از اصلیترین عوامل محسوب میشود.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی برمبنای مردم سالاری دینی است، اظهار داشت: باید توجه داشت نظام ما نظام مردم سالاری دینی است، یعنی مطابق قانون و سازوکاری ترسیم شده است و وقتی انتخابات صورت میگیرد از رئیسجمهور تا زیرمجموعههای دیگر با اراده مردم بر سر کار میآیند؛ لذا ممکن است در این انتخابات دولتی بر سر کار آید که متمایل به نظام لیبرال دموکراتیک غربی باشد یا بالعکس شود. بنابراین وقتی دولتی برسر کار میآید که معتقد به توسعه روابط با نظام لیبرال دموکراسی غرب است، بهطبع مدار توسعه کشور را بر مبنای آن ترسیم خواهد کرد.

سعیدی در ادامه متذکر شد: البته نکتهای باید توجه داشت که این موضوع به معنای قطع ارتباط با دنیای غرب نیست و ما نباید در دنیا منزوی باشیم؛ لذا ما هر رابطه با کشورهای غربی را با مبنای سه اصل عزت، حکمت، مصلحت پیش خواهیم برد؛ به طوری که هر تصمیمگیری در کشور، با رعایت اصول اعتقادی ملت ایران و حفظ عزت و مصلحت کشور، حکیمانه تمام امور مورد ارزیابی قرار میگیرد و بعد اجرایی خواهد شد. بنابراین روابط ما بر پایه احترام متقابل است؛ نه اینکه ما ذلیلانه زیر پای کسانی که هنوز دشمنی خود را با اسلام و اعتقادات ملت ایران علنی اعلام میکنند، برویم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: دولتمردان و مسئولان نظام جمهوری اسلامی، باید توجه داشته باشند که هر کجا که قرار است روابط سیاسی و اقتصادی را توسعه دهیم مبنا بر پایه عزت، حکمت، مصلحت کشور باشد؛ یعنی حکیمانه تصمیم بگیریم و نگذاریم عزت ملت ایران پایمال شود
https://shoma-weekly.ir/QpupwR