مجلس

غرب به دنبال فرسایشی کردن مذاکرات است

آن‌ها با اتخاذ روش فرسایش در مذاکرات در صدد آن هستند که جمهوری اسلامی ایران را تسلیم خواسته‌های خویش نمایند. لذا با توجه به دیدارهای دو جانبه زیادی که تیم هسته‌ای ما در حاشیه سازمان ملل داشت، اما این مذاکرات به نتیجه نرسید. به نظر می‌رسد با این روند نیز تا پایان دوره چهار ماهه به نتیجه نرسد.
حجت الله خدایی سوری در رابطه با مذاکرات هستهای اظهار داشت: به نظر من دلیل بینتیجه ماندن مذاکرات هستهای ما کارشکنیهایی است که از طرف غربیها صورت میگیرد. غرب سالها مطرح میکرد که شما میخواهید از زمان استفاده کنید و با گذر زمان به اهداف هستهای برسید! اما اکنون شاهد هستیم این غربیها هستند که به دنبال فرصت سوزی هستند و مواضع خود را دایما تغییر میدهند.

خدایی تصریح کرد: آنها با اتخاذ روش فرسایش در مذاکرات در صدد آن هستند که جمهوری اسلامی ایران را تسلیم خواستههای خویش نمایند. لذا با توجه به دیدارهای دو جانبه زیادی که تیم هستهای ما در حاشیه سازمان ملل داشت، اما این مذاکرات به نتیجه نرسید. به نظر میرسد با این روند نیز تا پایان دوره چهار ماهه به نتیجه نرسد.

نماینده مردم دلفان خاطر نشان کرد: باید از مواضع خود با تمام قوا دفاع کنیم و از هیبت پوشالی آنها نهراسیم و تیم مذاکره کننده هم در حین مذاکرات این روحیه انقلابگری و تسلیم ناپذیری ما را به آنها گوشزد کنند. ولی در مذاکرات هر موقع که به نقطه عطفی رسیدیم تا توافقات صورت گیرد، طرف مقابل با شلوغ کاری، بازی جدیدی را به راه میاندازد. یک روز بحث عدم صلح آمیز بودن فعالیت هستهای و اعتمادسازی را بیان میکند و یک روز بحث حقوق بشر، اتهام تروریستی، جبهه مقاومت، موشکها و ابزار نظامی و... ما را مطرح میکنند.

عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به این سوال که اگر این روند کارشکنی غرب در مذاکرات ادامه یابد، آیا نمایندگان این مسئله را به عنوان یک مطالبه ملی دنبال خواهند کرد؟ گفت: هم اکنون که مذاکرات در پشت میز مذاکرات انجام میگیرد و ما از تیم مذاکره کننده حمایت لازم را انجام میدهیم. البته این مطلب ناگفته نماند که ما فعالیتهای صلح آمیز خود را زیر نظر آژانس انجام میدهیم و مراکز هستهای ما در کلان فعالیت خود را دارند و جای نگرانی نیست؛ اما اگر آنها بخواهند از این مذاکرات سوءاستفاده کنند و مسایل دیگری غیر از مسایل هستهای را پیش بکشند یا مسایل تحریمها به شکل فعلی ادامه یابد، قاعدتا نمایندگان مجلس در این زمینه تصمیم انقلابی خواهند گرفت.

https://shoma-weekly.ir/sr0FnE