مجلس

غرب به دنبال ضربه زدن به زنجیر مقاومت است

اسماعیل کوثری: جمهوری اسلامی ایران نیز موضع خود را محکم مشخص کرده است و هر طرحی که از طرف آمریکا در ارتباط با سوریه ارائه شود و هر اقدامی که صورت بگیرد ایران کاملا مخالف است.

اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در رابطه تحولات اخیر سوریه اظهار داشت : کشور سوریه در زنجیره مقاومت  قرار گرفته است . با توجه به بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا و شکست های پی در پی دیکتاتورهایی که با عوامل استکبار و صهیونیزم همکاری می‌کردند؛ استکبار جهانی جایگاهش را از دست داده و متزلزل شده است، همچنین کشورهایی مانند قطر و عربستان و.. جایگاه خود را در منطقه نا امن می دانند .
 وی افزود: لذا استکبار جهانی با طراحی و برنامه ریزی ،  در مرحله ی نخست به دنبال آن بود که از داخل ایران  ضربه ای به ایران وارد کنند و آن را ناامن جلوه دهد تا بگوید ایران  نمی تواند الگویی مناسب برای کشورهای منطقه باشد. البته در این امر ناموفق بودند. همچنین در وهله دوم به سراغ حزب الله لبنان رفتند که بتوانند در آنجا به اهداف خود دست یابند که آنجا هم ناموفق بودند . در نهایت به سراغ سوریه آمدند تا با ضربه زدن به نظام حاکم بر سوریه ،بتوانند این زنجیره مقاومت را قطع بکنند.
نماینده مردم تهران در ادامه با بیان اقدامات مثبتی که دولت سوریه در ساختار خویش انجام داده تصریح کرد : با توجه به مقابله جبهه استکبار و صهیونیزم و اعوان و انصار آنها  در سوریه و همچنین مواضع جمهوری اسلامی ایران باید گفت به لطف خدا، با  تدابیر و اقدامات مثبتی که در سوریه انجام گرفت و  اصلاحاتی که انجام دادند مردم سوریه با آنکه بشار اسد را قبول داشتند به او اطمینان بیشتری پیدا کردند و لذا حجم بسیار زیادی از نارضایتی‌ها را در سوریه خنثی کردند.
کوثری خاطر نشان کرد :  البته چنانچه می دانید کشورهای نامبرده عواملی را با پول خریداری کردند و به عنوان معارضین واعتراض کننده به صحنه آوردند و آنان را مسلح کردند تا بتوانند در فضای آشوب نظام سوریه را متزلزل کنند که نهایتا با اینکه بسیار هزینه  کردند نتوانستند کاری از پیش ببرند. حتی اجلاسی را در ترکیه به قصد فریب مردم در حمایت از سوریه برگزار کردند که  البته مردم سوریه متوجه شدند که آنان نه در حمایت و دوستی سوریه بلکه در دشمنی با سوریه دست به چنین اقدامی زدند.
وی با اشاره به موضع ایران در قبال سوریه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران نیز موضع خود را محکم مشخص کرد و هر طرحی که از طرف آمریکا در ارتباط با سوریه  ارائه شود  و هر اقدامی که صورت بگیرد ایران کاملا مخالف است. خوشبختانه وضعیت سوریه رو به بهبود است. البته فشار  بر سوریه را افزایش داده‌اند و فشار هم زیاد است تا به آن نتیجه و هدف نا‌حق خودشان برسند ولی  این کشورها باید فکری به حال خودشان بکنند که حتی جایگاه خود را در بین مردم و ملت های خودشان از دست داده اند.  در پایان  باید گفت وضعیت سوریه با تدابیر خاصی  که انجام داده اند روبه بهبود است و توانسته اند کارها را سامان دهند و شهرهایی که در دست مخالفان و عوامل خود فروخته استکبار و صهیونیزم بود را تا حدی ساماندهی کنند .
اسماعیل کوثری در خصوص ایجاد سپر موشکی عربستان بر علیه ایران  خاطر نشان کرد: این نوع اقدامات فریب است و برنامه ای است که آمریکا وصهیونیست‌ها و برخی از کشورهای اروپایی مانند انگلیس و فرانسه بتوانند سلاحهای خود را به کشورهای عربی خاورمیانه که در آمدهای زیادی مخصوصا از نفت دارند، بفروشند. مسئله سپر موشکی را مطرح می کنند تا تجهیزات نظامی خود را به فروش برسانند.
وی تصریح کرد:  در صورتی که ما خودمان برادرانه و در کنار همدیگر می توانیم مسائل منطقه را حل کنیم که تا کنون نیز چنین بوده است. ایران در طول این سی و چهار سال کوچکترین تعرضی حتی به کشورهای ضعیف منطقه نداشته است. طرح چنین مسائلی در منطقه از سوی استکبار جهانی با هدف ایجاد رعب و وحشت در دل سیاست مداران و ملت ها است تا بتوانند سلاحهای خود را به این کشور ها بفروشند و کارخانه هایشان از این رکود خلاصی پیدا بکنند و در نهایت با بیکاری کمتری روبه رو باشند .


https://shoma-weekly.ir/gIaU9G