مجلس

غرب به دنبال اجرایی کردن مدل سوریه در لبنان است

عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به درگیری‌های اخیر لبنان پس از جمعه خونین این کشور، گفت: غرب و رژیم صهیونیستی سعی دارند با ایجاد اختلافات داخلی در این کشور مدلی که در سوریه با شکست مواجه شده را دوباره احیا کنند.
عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به درگیری‌های اخیر لبنان پس از جمعه خونین این کشور، گفت: غرب و رژیم صهیونیستی سعی دارند با ایجاد اختلافات داخلی در این کشور مدلی که در سوریه با شکست مواجه شده را دوباره احیا کنند.
حسین سبحانی نیا در پاسخ به خبرنگار بین الملل خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به درگیری‌های لبنان پس از جمعه خونین این کشور،اظهار داشت: غرب با توطئه‌های گوناگون خود سعی دارد با اختلاف افکنی در کشورهای منطقه به ویژه کشورهایی که خط مقدم مبارزه با رژیم صهیونیستی بوده‌اند آنها را از درون به سقوط بکشاند.
نماینده مردم نیشابور و تخته جلگه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ترور وسام حسن در ادامه فتنه ترور نخست وزیر سابق لبنان رفیق حریری بوده،تصریح کرد: ترور رفیق حریری سرمنشا اختلاف داخلی و گروه بندی سیاسی در این کشور بوده که خواسته قلبی استکبار جهانی و رژیم جعلی صهیونیستی نیز همین امر بوده است. عضو فراکسیون روحانیون مجلس با تاکید بر اینکه نقش بیگانگان در اتفاقات اخیر لبنان را به وضوح می‌توان مشاهده کرد،ادامه داد: عوامل خارجی در لبنان همواره سعی داشته‌اند با تاثیر گذاری بر گروه‌های لبنانی در ایجاد اختلاف میان این گروه‌ها پیشتاز باشند تا از این طریق به خواسته‌های شوم خود دست پیدا کنند.
عضو فراکسیون حزب  موتلفه اسلامی  با اشاره به دستگیری عوامل تروریستی خارجی توسط دستگاه امنیتی لبنان در آشوب‌های اخیر،تصریح کرد: افراد اجیر شده توسط عناصر خارجی توسط غرب و رژیم صهیونیستی سعی دارند با پیروی از مدل سوریه طرح نافرجام این کشور را در لبنان اجرایی کنند. وی ادامه داد: حامیان براندازی بشار اسد با شکست سناریوهای از پیش طراحی شده خود در سوریه، اکنون نوک پیکان آتش افروزی خود را به سمت کشوری که از حامیان جبهه مقاومت بوده نشانه گرفته‌اند وسعی دارند با ایجاد تفرقه لبنان را نیز به سمت وسوی سوریه ببرند.
عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه مقامات لبنان و مردم این کشور با آرامش و آگاهی از توطئه ساخت دست غرب
در این کشور عبور کنند،خاطرنشان کرد: مقامات لبنان و مردم این کشور با برخوردی منطقی با فتنه‌ای که غرب طراحی کرده است در صدد برآورده کردن خواسته‌های قلبی رژیم صهیونیستی گام برندارند

https://shoma-weekly.ir/7qskFF