مجلس

غرب با توهم فعالیت هسته ای در پارچین، به ایران اتهام زنی می کند

حجت الله سوری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به بیانیه کانادا که ایران را متهم به مخفی کردن شواهد فعالیتهای هسته ای در پارچین کرده است، گفت: کانادا برای عقب نماندن از قافله اتهام زنی به ایران درباره برنامه هسته ای به اظهارات غیرواقع بینانه می پردازد.
حجت الله سوری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به بیانیه کانادا که ایران را متهم به مخفی کردن شواهد فعالیتهای هسته ای در پارچین  کرده است، گفت: کانادا برای عقب نماندن از قافله اتهام زنی به ایران درباره برنامه هسته ای به اظهارات غیرواقع بینانه می پردازد.

به نقل از خانه ملت ، نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران در قالب معاهده  NPTو مقررات آژانس بین المللی انرژی هسته ای انجام می شود و جمهوری اسلامی ایران همواره نهایت همکاری را با بازرسان آژانس برای بازدید از تاسیسات هسته ای انجام داده است.

این عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی  ادامه داد: بر اساس مقررات بین المللی آژانس و هیچ نهاد بین المللی دیگری حق بازدید از مراکز نظامی کشورها را ندارد و با این همه جمهوری اسلامی ایران برای نشان دادن شفافیت برنامه هسته ای خود و همکاری با بازرسان این سازمان، اجازه بازدید از پارچین را صادر کرد که هیچ نوع فعالیت هسته ای در این مرکز نظامی مشاهده نشد و دولت ایران بیش از این اجازه دخالت غرب در مراکز نظامی را
نمی دهد.

نماینده مردم در مجلس نهم، تاکید کرد: تاکید بر هسته ای بودن پارچین، بهانه جویی آمریکا و غرب است تا مانع از انجام فعالیتهای صلح آمیز هسته ای  ایران شوند چرا که دستیابی جمهوری اسلامی به انرژی صلح آمیز هسته ای ، کشور را در بسیاری از زمینه ها بی نیاز می کند و این امر عامل نگرانی شدید غرب است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، یادآور شد: ایرانی با داشتن انرژی صلح آمیز هسته ای که به خودکفایی در نیازهای پزشکی، کشاورزی، صنعتی و ... رسیده باشد، می تواند الگوی کشورهای دیگر جهان قرار گیرد و انحصار بسیاری از کالاها و تجهیزات را از دست آمریکا و کشورهای غربی مانند کانادا خارج کند که این مساله زیان های بسیاری را متوجه منافع غرب می کند.

یادآور می شود دولت کانادا در بیانیه ای که نماینده این کشور در آژانس بین المللی انرژی هسته ای خواند، ایران را به پاکسازی مرکز نظامی پارچین و تلاش برای مخفی کردن شواهد فعالیت های هسته ای خود در این مرکز متهم کرده است.

https://shoma-weekly.ir/j76348