مجلس

غرب باید اعتمادسازی را سرلوحه کار خود قرار دهد

محمدکریم عابدی: در مذاکرات بغداد 5+1 باید برای ملت ایران، اعتماد‌سازی کنند.
محمدکریم عابدی عضو کمیسیون امنیت داخلی و سیاست خارجی در خصوص مذاکرات بغداد اظهار داشت :به نظر من در مذاکرات بغداد 5+1 باید برای ملت ایران، اعتماد‌سازی کنند. در جهت تقویت چرخه هسته ای ایران و MPT باید نیازهای واقعی ما را در جهت سوخت 20درصد و سوختهای دیگر تامین کنند. قطعاً اگر نیازهای ما در سوخت 20در‌صد تامین بشود. هیچ ضرورتی نیست که ما آن را ادامه بدهیم ولی هنوز اعتمادسازی نشده است و امید داریم در اجلاس بغداد این اعتماد سازی صورت بگیرد.
وی افزود : آنان باید بدانند که این تحریم‌ها و فشارها که در بحثهای مختلف است و در جهت کند کردن موتور توسعه کشور ما برمی‌دارند؛ راه به جایی نمی برد و امروز هم دیدیم که تحریم نفت هم راه به جایی نبرد وما خودمان پیش‌گام شدیم و این اتحادیه اروپاست که امروز خواهان نفت ما‌ست. زیرا این بحرانی که در اروپا به وجود آمده است، بیشترین فشار را بر قشر محروم اروپا و آمریکا وارد آورده و آنان باید دست از این شیطنتهای خود بردارند. این مسایل باید در اجلاس بغداد به طور شفاف مطرح شود.
عابدی خاطر نشان کرد : موضع ایران در این نشست از موضع قدرت و مقتدرانه است و ملت ما هزینه زیادی را در این راه پرداخته است و شهید داده‌ایم وآنان باید این اعمال تروریستی را محکوم کنند. اعمال سیستم جاسوسی صهیونیستها باید محکوم بشود که چرا دانشمندان علمی را ترور می‌کنید.
عابدی عضو فراکسیون موتلفه اسلامی درباره الحاق  بحرین به عربستان سعودی گفت: بحرین برای مردم بحرین است  و  هیچ کسی اجازه دخل و تصرف در سر نوشت مردم بحرین را ندارد و اقدامات آل سعود و آل خلیفه  و  بیان چنین موضع هایی از سوی جامعه بین‌المللی محکوم است و این طمعی که آل سعود در رابطه با بحرین دارد و این خود  زنگ خطری برای کشورهای کوچک منطقه حتی امارات، کویت و ... است. قطعا جمهوری اسلامی ایران در مقابل آن ایستاده است و نخواهد گذاشت چنین اتفاقی بیفتد و اگر قرار است چنین شود مردم بحرین خواهان برگشت به وطن اصلی خودشان ایران هستند و اگر پا را فراتر بگذارند مجلس می تواند با یک مصوبه، مصوبه مجلس دوران شاه را لغو بکند و بحرین به وطن اصلی خودش باز گردد.      

https://shoma-weekly.ir/fJNSp9