مجلس

غربی ها نمی خواهند موضوع سوریه توسط مردم سوریه حل بشود

شکست طرح کوفی عنان از آن جهت صورت گرفت که آمریکائیها و اسرائیلیها مایل نیستند موضوع سوریه توسط مردم سوریه حل بشود.

حدادعادل نماینده مردم تهران در پاسخ به خبرنگار شما در رابطه با علل  شکست طرح کوفی عنان در بحران سوریه گفت : به هرحال شکست طرح کوفی عنان از آن جهت صورت گرفت که آمریکائیها و اسرائیلیها مایل نیستند موضوع سوریه توسط مردم سوریه حل بشود.  آنها می خواهند که این حلقه‌ی مهم و زنجیره مقاومت را درهم بشکنند و ما امیدواریم با پایداری مردم سوریه ناکام بماند .
همچنین وی در جمع خبرنگاران با اشاره به اعتراضات مردمی در عربستان  اظهار داشت: آنچه که امروز در عربستان آغاز شده است ناشی از آگاهی مردم عربستان است زیرا آنها هم  شاهد ظلم های عربستان در بحرین هستند و هم شاهد ظلم هایی که در خود عربستان  صورت می‌گیرد . مسئله اصلی این است که مردم به درجه ای از بلوغ رسیده اند و نمی توانند  تحمل کنند که رژیم های حاکم برآنها همراه با آمریکا از اسرائیل پشتیبانی کنند و حقوق فسطین را پایمال کنند .
 حداد عادل در پاسخ به این سئوال که حکام عربستان معترضان را اخلال گر معرفی می‌کنند و این در حالی است در سوریه از اخلال گران امنیت حمایت می کنند، اظهار داشت  : همین موضع گیری های قطر و عربستان  در قضیه سوریه نشان می دهد این حکومتها چه وضعیتی دارند و مردم این کشورها  چنین واقعیتهایی را درک می کنند و واکنش نشان می‌دهند و این نشان از بیداری اسلامی در منطقه است .

 

https://shoma-weekly.ir/srs4dV